miercuri, 5 mai 2010

In Maramu' de 1 Mai!

Clasa a V a A împreună cu clasa a VI a B şi-au unit „forţele” pentru o vizită de 2 zile în Maramureş, însoţiţi fiind de profesorii Socaciu Julieta, Pitea Diana, Laslo Ioan şi Pitea Stela. În dimineaţa de 1 mai, părinţii şi-au luat la revedere de la autocarul vesel care a avut prima oprire în oraşul Bistriţa unde mireasma pomilor înfloriţi şi amintirile din liceu ale doamnei profesoare de franceză ne-au încântat. Aici am făcut şi fotografii în faţa statuii lui Andrei Mureşanu.

Următoarea oprire a fost casa memorială George Coşbuc unde o doamnă simpatică ne-a prezentat viaţa poetului în versuri şi cu un limbaj specific zonei. Am văzut apoi şi Muzeul Ţărăncii Maramureşene cu obiectele folosite pe vremuri pentru muncile casnice; ne-au rămas în minte denumirile ciudate pentru noi, pragurile foarte înalte construite astfel pentru a nu permite copiilor mici –sau animalelor din camera alăturată- să iasă din casă (un „ţarc” clasic al zonei) precum şi celebrul „copac cu oale” din faţa casei unde oala roşie din vârf semnifică existenţa unei fete „bune de măritat” în casă (aici, fetele din VI B s-au tăvălit puţin pe iarba din faţa casei).

Ne-a impresionat apoi Mănăstirea Bârsana cu parcul său bine îngrijit de cele 12 măicuţe, cu florile sale colorate şi biserica din lemn a doua ca înălţime din România. La Săpânţa ne-am distrat sau ne-am întristat la citirea epitafelor de pe crucile mormintelor (am făcut şi un concurs în autocar cu cele mai interesante versuri, concurs câştigat de Diana-Ana Maria din VI B)şi ne-am cumpărat diferite obiecte de la meşteşugarii zonei. Seara, ne-am cazat la hotelul Coroana din Sighet unde am luat cina şi micul dejun (seara am făcut şi o mini petrecere cu muzică mai puţin plăcută deoarece CD-ul bun al Cristinei a rămas în autocar) după care am vizitat închisoarea comunistă „Memorialul Durerii”(Multumim domnului Robert Furtos pentru amabilitate!).
Aici am făcut fotografii drăguţe cu grupul statuar din curtea interioară.


Deoarece la poarta următorului obiectiv – Muzeul de Mineralogie Baia Mare- am găsit un afiş tipic românesc „1-2 mai –închis”, ne-am îndreptat înspre Mc Donald’s unde am luat masa de prânz. În drum spre Cluj, ne-am oprit la o pensiune renumită pentru plăcintele creţe (o combinaţie de clătită şi blat de pizza, umplută cu brânză, varză, gem, smântână, etc., după preferinţe). O ploiţă ne-a adunat în autocar şi ne-am decis ca în drum spre casă să facem o escală la Iulius Mall în Cluj unde Tudor s-a delectat cu sushi (peste timpul alocat), Andra a suferit după rochiţa perfectă, iar Lusi si-a luat cei mai frumosi cercei albastri. Una peste alta, ne-am distrat, am cântat(de la melodii specifice zonelor vizitate la...reclame si cantecele din desene animate), am mâncat şi o vom repeta în curând.