joi, 22 ianuarie 2015

Cascada


            Văzduhul plumburiu pare să se lase tot  mai aproape de pământ. Norii sunt suri și grei de atâta ninsoare.
            Încet, încet începe să se cearnă din înaltul cerului roiuri de fulgi albi. Parcă ar fi  nişte fluturi prinşi în vârtejuri. Coboară lin spre pământ și se aștern  în straturi  peste pământul rece. Îi simt cum mi se topesc pe fruntea  și pe obrajii înfierbântați. Înaintez încet și zăpada de sub pașii mei scârțâie. Deși nu o vedeam, știam că mai am puţin de mers până la cascadă. În depărtare se aud clopoţei de sănii . Satele dorm sub zăpada grea. Peste tot e o liniște adâncă,  încât parcă  aud cum respiră pădurea.
            Și totuși aud tot mai aproape murmurul apei. În fața mea se iveşte cascada în toată spledoarea ei.
            În jurul ei munții ca niște moșnegi înalți stau de veghe. Așteaptă parcă să prindă viaţă orga de gheață.
            Apa, în căderea ei, s-a prefăcut într-o uriașă pădure de stalactite de un alb ireal. Și totuși cascada nu doarme. Picături calde se preling pe mușchiul rece, iar apoi se transformă  în abur ca și când un dragon uriaș ar dormi acolo.
            Și deodată am tresărit. Părea că se trezește dragonul. Crengile copacilor, asemeni unor coarne de cerb încărcate de zăpadă au început să se scuture.
Dragonul se trezea la viață. Cu un zgomot puternic și-a scuturat mușchii  şi zăpada de pe spate. Stalacmitele se spărgeau în mii și mii de cioburi. În câteva clipe cascada a dispărut Într-un abur uriaș. Nu puteam să realizez, că sub ochii mei, a dispărut totul: orga, pădurea de gheață, mușchiul verde și coarnele de cerb.
A rămas în urmă doar liniște…Mă îndepărtez trist. Se așterne înserarea peste tot. În curând va răsări luna să privegheze cascada pierdută.

                                                                                           Tudor Crihălmeanu, clasa a V-a