marți, 22 aprilie 2014

"Scoala Altfel" la clasa a III a A


Prima zi din săptămâna ,, Şcoala altfel- Să ştii mai multe, să fii mai bun!’’ a debutat cu activităţi sportive.
În prima parte am desfăşurat cu clasa jocuri în echipe, individuale, concursuri.
Băieţii au jucat fotbal, iar fetele au sărit coarda, au învârtit cercul, au sărit elastic.
Concursurile le-am desfăşurat cu fetele.
A doua parte s-a desfăşurat tot în curte alături de toţi elevii şcolii. Şcoala participă la un proiect naţional ,, Cu sportul împotriva drogurilor’’.Toţi elevii în frunte cu cadrele didactice, dar nu numai, au participat la un program de aerobic condus de  prof . Enescu K şi Nemeş M..
După încheierea programului am intrat în clasă,  am colorat desene legate de sport şi am alcătuit un panou,, Sport şi sănătate ’’.


A doua zi din săptămâna Scoala Altfel a fost dedicată activităţilor matematice.
S-a desfăşurat concursul ,, Fii inteligent la matematică’’.
După concurs am desfăşurat o activitate matematică pe echipe,,Echipa florilor’’, ,, Echipa Fluturilor’’, ,, Echipa frunzuliţelor’’. Am format 3 echipe de câte 7 elevi.
Au avut de trecut 7 probe. Probele au fost variate- de la rebus la expresii matematice, reolvări de probleme diverse, alcătuiri de probleme după diferite cerinţe. Dacă realizau sarcina primeau o recompensă o floare de măr, o frunzuliţă sau un fluturaş. Cu aceste recompense aduceau la viaţă o crenguţă de măr.
,, Echipa frunzuliţelor’’ a fost câştigătoare, realizând corect toate sarcinile.
Cunoştinţele matematice au dat viaţă crenguţei noastre.
Prin această activitate elevii şi-au dat seama că mai au de perfectat activitatea în grup. Au învăţat să ceară şi să ofere ajutor, să nu cedeze uşor în faţa greutăţilor, că împreună au mai multe şanse de izbândă, că fiecare trebuie să participe activ,că fiecare are câte ceva de învăţat.


A treia zi din această săptămână a fost dedicată atelierului creativ ,, Creative workshop’’ 
în cadrul centrului cultural,,Deus Providebit’’. 
Elevii au participat la 4 ateliere: 
- Pictarea ouălor- magnet 
- Decorarea turtei dulci 
- Animăluţ din pompon 
- Realizarea brăţării din şiret 
Au fost activităţi plăcute, cu tematică pascală care au plăcut mult elevilor. 
Au avut ocazia să înveţe lucruri noi, să-şi cultive răbdarea şi să-şi dezvolte îndemânarea. 
Lucrurile realizate au fost duse acasă . Elevii au fost mândri de ce au realizat. 
Organizatorii au pus la dispoziţia copiilor tot ce trebuie( materialele, ustensilele de lucru) 
şi au îndrumat şi ajutat la nevoie. 
Toţi elevii clasei au fost prezenţi la atelier. 
































A patra zi din această săptămână a fost dedicată vizitei la Muzeul de Ştiinţe Naturale din 
Tg-Mureş. 
Am participat la un atelier de lucru tematic. Organizatorii au pus la dispoziţia elevilor 
materialele şi ustensilele de lucru necesare realizării unui tigrişor. 
Elevii au ascultat cu atenţie explicaţiile date cu privire la etapele de lucru, apoi cu 
nerăbdare s-au apucat să realizeze fiecare tigrişorul său. Multă voie bună la această activitate 
care s-a încheiat cu succes, sala umplându-se cu...tigrişori nostimi. 
După activitatea aceasta plăcută a urmat vizitarea muzeului. Însoţiţi de ghid am parcurs 
cu curiozitate şi interes sală după sală ascultând cu atenţie informaţiile date . 
A fost o zi plină din care elevii au avut posibilitatea de a învăţa multe. 
Toţi elevii clasei au fost prezenţi şi s-au implicat în activităţile desfăşurate. 
































A cincea zi din această săptămână a fost dedicată activităţii cultural- educative. 
Pentru desfăşurarea acestei activităţi ne-am deplasat la sediul Ansamblului Profesionist ,, 
Mureşul’’. 
În hol am avut ocazia de a admira frumoase costume populare românești din diferite 
zone ale țării, dar și costume populare specifice diferitelor etnii. 
Spectacolul a cuprins suite de jocuri populare , cântece populare, prezentarea 
instrumentelor din orchestră și a costumelor populare purtate de interprete. 
Aplauzele au răsplătit măiestria interpretărilor, sunând prelung după evoluția Teodorei, 
eleva școlii noastre. Am petrecut momente plăcute fiind încântați de tot ce am văzut , auzit și 
învățat. 


Prof. înv. primar: Zita-Kamelia Rusu