duminică, 8 februarie 2015

EU ŞI PĂDUREA


Era o frumoasă şi fascinantă zi de toamnă, când copacii tânjeau după splendidele lor hăinuţe şi păsărelele se pregăteau de lunga lor călătorie până în ţările calde. Norii plumburii aproape au reuşit să cucerească cerul de un albastru imaculat şi să alunge mândra minge de foc în palatul ei. Am pormit singur într-o drumeţie prin pădure.

Acel peisaj edenic, îmi încânta ochii şi simţurile tot mai mult, cu fiecare pas pe care îl făceam. Pe jos, se aşternuse un mândru covor ruginiu, arămiu şi gălbui.

Deodată, am zărit un luminiş paradisiac  cu un lac în toată splendoarea lui, care găzduia nişte gâşte sălbatice ce se pregăteau de lunga călătorie până în ţările calde.

M-am aşezat pe malul lacului şi am început să privesc în gol,  gândindu-mă la poezia „Somnoroase păsărele” scrisă de marele nostru port naţional, Mihai Eminescu.

Cum stăteam aşa, relaxat, am aţipit şi m-am trezit abia când se înserase. Când m-am ridicat am fost vrăjit de văpaia lunii de pe lac. Priveam în continuare natura, fascinat de acel peisaj ca din poveşti.  Dar, într-un final, au venit părinţii după  mine pentru a mă duce acasă. 

În acea seară, am visat acest peisaj de basm care părea a fi raiul de pe pământ!

MIHNEA SAVA

CLASA  a V-a A