joi, 12 aprilie 2018

12.04.2018: ZILELE ŞCOLII- Lansarea celui de-al doilea număr al revistei şcolii: CONFLUENŢE

Revista „Confluenţe” – dialog intercultural

Vorbind despre importanţa scriiturii, istoricul Nicolae Iorga afirma:  „Scrie ca să păstrezi florile gândului tău, pe care altfel le ia vântul”.
            Într-adevăr, cuvintele sunt urmele paşilor noştri prin timp, mărturiile fiinţării noastre fragile şi, totuşi, semnificative. Iar cărţile, revistele, volumele sunt icoane ale fiinţei ce respiră prin cuvânt. Zilele Şcolii Gimnaziale „Dr. Bernády György” din Tg.-Mureş sunt prilejul apariţiei celui de-al doilea număr al revistei interculturale cu profil umanist, „Confluenţe”. Această revistă relevă o realitate, un adevăr ignorat de mulţi dintre noi: schimbul cultural ne îmbogăţeşte în plan spiritual, ne aşază pe o treaptă umană superioară.
            Pornind de la premisa că fiecare fiinţă îşi are propriul mod şi mijloc de exprimare a trăirilor sau a reacţiilor în faţa lumii, am lăsat la latitudinea elevilor şi a profesorilor tematica şi mijlocul lingvistic, respectiv ne-am propus să cuprindem lucrări scrise în toate limbile studiate în şcoală: română, maghiară, engleză, franceză şi germană.
Proiectul, aflat sub coordonarea mea şi a doamnei profesoare Ionescu Judit, a reunit forţele a numeroşi autori, elevi şi profesori, totodată. Ca jurnalişti „in nuce”, elevii au fost îndrumaţi, în realizarea lucrărilor, de către doamnele profesoare Kádár Andrea, Diana Pitea, Mariana Diaconu şi Liliana Sabău. Cuvântul şi imaginea s-au armonizat pentru a surprinde ritmul interior al şcolii, important în acest sens fiind suportul domnului profesor Dafin Cozma, a cărui lucrare ce surprinde forfota oraşului nostru, se află pe coperta 1 a revistei.
            Revista a urmărit să stimuleze reflecţia asupra lumii, dar şi asupra sinelui, să transforme experienţa scrisului într-o experienţă de cunoaştere şi de autocunoaştere.
Astfel, elevii şi profesorii au fost provocaţi să construiască lumi alternative sau să supună realitatea unui proces de sublimare prin cuvântul creativ. Alteori, trecutele experienţe din cadrul sau din afara şcolii au devenit pretexte de reflecţie şi surse de creaţie, întrucât, în trecerea sa, timpul a provocat o altă raportare la fapte şi o nouă înţelegere a acestora.
            Indiferent de specificul lor semantic sau formal, sperăm că exerciţiile de scriere au fost pentru fiecare autor în parte o sărbătoare a sufletului, un discurs despre viaţă, un gest de recuperare şi de reconstrucţie a  valorilor, un liant puternic între cei doi actanţi din spaţiul orelor: profesorul şi elevul.
                                   
Prof.dr. Laura-Alexandra Pui