vineri, 3 ianuarie 2014

Îngerul Crăciunului

Motto: „Iată, vă vestesc cu bucurie mare: astăzi în cetatea lui David S-a născut Mântuitorul, care este Hristos Domnul” (Luca 2,10-11)
Noaptea de Crăciun este o seară plină de fericire și miracole, pentru că în această seară, Domnul nostru Iisus Hristos S-a născut pentru a îndruma oamenii spre calea mântuirii. Acea noapte era înstelată și uitându-mă pe cer văd o stea atât de strălucitoare încât mă face să mă gândesc la cei trei magi, care au privit cu speranță în Ajun de Crăciun la steaua de la răsărit, semn al nașterii Fiului Domnului pe pământ.
Steaua mă duce cu gândul la darurile primite de Mântuitor de la magi: aur, smirnă și tămâie. Dacă e Crăciun, trebuie să fim mai buni și iertători.
Era Ajunul Crăciunului. Cu sufletul curat, am plecat spre locul unde oamenii așteaptă minuni. Lumina strălucitoare a lunii mi-a călăuzit drumul spre azilul de bătrâni.
Intrarea mea în casa vârstnicilor a fost întâmpinată cu îmbrățișări calde și urări de bine. Pentru mine, dincolo de geamurile aburite  ale azilului se vedea un ocean de ninsoare, dar pentru acei oameni totul era o simplă și întunecată priveliște.
Dacă era Ajunul Crăciunului, m-am gândit să le vorbesc vârstnicilor despre Nașterea Domnului. M-am așezat duios pe podeaua bătută de vreme și am început să le vorbesc despre minunata sărbătoare. Mai erau doar câteva ore până la venirea Mântuitorului pe pământ. În ochii lor galeși, umbriți de gene lungi, se zăreau emoțiile și sentimentele de dragoste și de pace sufletească:
-          A venit timpul să plec! le-am zis eu cu glasul sfârșit de emoție.
-          Nuuu! Tu ai fost pentru noi în seara aceasta un Înger al Crăciunului. Ne-ai introdus
în sufletele și inimile noastre emoția Nașterii Domnului. Fără tine, această seară ar fi fost una obișnuită. Dacă tu pleci, cine ne va mai vorbi cu atâta blândețe despre venirea Mântuitorului pe pământ? Cine ne-ar fi colindat cu o voce atât de caldă? Nimeni! Tu ești pentru noi un miracol de Crăciun.
            Aceste cuvinte m-au înduioșat complet. Acești oameni chiar au nevoie de un Înger al Crăciunului.

            Era miezul nopții. Din azil, se auzeau următoarele cuvinte: „Slavă întru cei de sus lui Dumnezeu și pe pământ pace, între oameni, bunăvoire!” (Luca 2,14)
Justiniana Hancu, clasa a VIII a  A