luni, 29 octombrie 2012

Director prof Ioan Borgovan

Prof. Ioan Borgovan este noul director al Şcolii Generale nr. 2 din Târgu-Mureş. Lucrează în învăţământ din anul 1974 şi a parcurs mai multe etape ale sistemului de învăţământ, fiind, mai întâi profesor, apoi director, inspector şcolar de specialitate şi inspector şcolar general adjunct. Reîntors la funcţia de director, doreşte să aducă un grad de echilibru şcolii pe care o conduce.

Reporter: Când a început experienţa dumneavoastră didactică şi care a fost traiectoria ei?
Ioan Borgovan: Am absolvit Facultatea de Biologie-Geografie şi Geologie la Universitatea “Babes Bolyai” şi am avut prilejul să lucrez în învăţământ din anul 1974. Pot să spun că am trecut prin toate etapele, începând de la profesor, apoi, ca director şi ca inspector de specialtate, inspector general adjunct. Iată, m-am reîntors la o şcoală, pe funcţia de director, la Şcoala Generală Nr. 2. Pentru mine a fost o experienţă deosebită pentru că asta ştiu să fac. Cu acest gând, atunci când voi ieşi la pensie, va fi o încununare a activităţii mele pentru că, dacă treci prin toate etapele unui sistem, dacă îl cunoşti în profunzime, dacă reuşeşti să lucrezi în diverse domenii ale învăţământului, experienţa îşi va spune cuvântul. Pentru mine, din anul 2000, de când am venit în Inspectoratul Şcolar a fost o schimbare totală, deoarece înainte am lucrat şi în mediul rural şi am învăţat multe în activitatea pe care am desfăşurat-o acolo, atât în ceea ce priveşte experienţa didactică, cu elevii din mediul rural, care se confruntă cu foarte multe probleme, dar şi cunoscând relaţia dintre şcoală şi părinţi şi comunitatea locală sau autorităţile locale. Consider că, trecând prin aceste etape, am atins multe dintre obiectivele pe care mi le-am propus ca şi dascăl.
Rep.: Aţi fost şi inspector şcolar de specialitate…
I.B.: În urma schimbărilor care s-au produs la nivel de învăţământ, noua conducere a Inspectoratului mi-a încredinţat conducerea Şcolii Gimnaziale Nr. 2, o şcoală pe care o cunoşteam prin tot ceea ce însemna activitatea didactică pentru că am fost aici în inspecţie. Toţi îmi spuneau că aici vor fi foarte multe probleme. Dar am luat în piept toată activitatea şi am început să pătrund în tainele activităţilor de aici. Ceea ce doresc eu este să creez un echilibru între activitatea didactică, activitatea cu părinţii, elevii pe care îi educăm, şi, evident, că tot ceea ce se întâmplă pe parcursul unei zile. Împreună cu d-na director adjunct încercăm să rezolvăm problemele, cu repezicine şi cu maximă eficienţă.
Rep.: Aveţi planuri pentru acest an şcolar şi pentru şcoala pe care o conduceţi?
I.B.: Sper ca planul managerial conceput alături de directorul adjunct va satisface tot ceea ce înseamnă activitatea didactică pe care trebuie să o avem în vedere, relaţiile cu comunitatea, cu părinţii şi cu tot ceea ce reprezintă specificul nostru didactic. O problemă pe care o voi avea în vedere este ca, prin cei care ne pot finanţa şi prin comunitatea locală, să găsim fondurile necesare pentru reabilitarea părţii exterioare a clădirii, înspre stradă, unde există destul de multe fisuri şi pot să reprezinte un pericol.