joi, 21 iulie 2011

Felia de pepene


Ea nu inţelegea un mesaj al sufletului
mă uitam la ea în ochi deşi ea îşi ferea privirea
am rugat-o,
- lasă mancarea, te rog priveste-ma, nu-ţi fie teamă!
privirea ei fugea speriată din dreapta spre stânga şi din nou se oprea invariabil pe farfuria cu ciuperci prăjite de pe masă
nu putea
îi vorbeam frumos, calm, plin de compasiune şi dragoste
e tot ce pot face
şansa unui nou inceput
barbatul din mine îi ofera dragostea, placerea, surpriza, tot sufletul
un nou inceput
- Nu înteleg ce zici, îmi raspundea ea,
cu ochisori ei,
aşa trebuie să fie
fiecare om are dreptul la opţiune, la inţelegere sau neînţelegere
respect acest drept
totul e de fapt, ÎN MINE!
Am făcut tot ce conştiinţa mi-a şoptit
sufletul meu mi-a ghidat acţiunile.
Îi vorbeam din inima şi prin ochi
dar ea îşi ferea în continuare privirea, a neascultat ce am avut de zis, a preferat să
creadă în scenariile ei, în bănuielile, în întunericul proiecţiei ei asupra mea
şi
viaţa merge mai departe
în alte forme, curgând continuu, ca un râu învolburat uneori, alteori ca un majestuos majodrom homosexual care îşi unduieşte ridicol în linii curbe bazinul
şi vagi
purtând tava cu bunătăţi a existenţei pe palme
fructele vieţii sunt acolo, la o întindere de mână
ia-le
bucură-te de zeama lor,
de parfumul lor,
de culoarea şi atingerea liniilor lor voluptuoase,
de pârâitul cojii de pepene roşu ce cade pe covorul moale
viaţa e acolo
sub forma unei mure zemoase, a unei vişine acrişoare,
a unei galbene banane coapte ce parfumează aerul,
a unui pepene care pârâie vesel şi plin de mierea sucului lui
totul pe acea tavă.
Ce-ţi trebuie, omule să devi conştient de tine,
de existenta ta?
de ce complexe artificii de gandire ai nevoie?
de ce religii?
de ce tipare valorice?
cand totul se oferă de la sine,
totul e acolo,
totul e
dumnezeu oferindu-se plenar, in totalitatea frumusetii si bogatiei lui
ce se daruieste clipa de clipa
ŢIE
majodromul e dumnezeu
tava este el
fructele sunt el
tu eşti el
dumnezeu experimentându-se şi gustându-se pe sine însuşi
e nevoie doar de atenţie
de clarviziune
de prezenţă conştientă
de acţiune.
Fii AICI acum
Fii ACUM aici
şi bucură-te de toate fructele vieţii
este cadoul tău dat ţie însăţi
de către tine
trezeşte-te
trăieşte alături de umbra ta
căci aceasta umbră iţi spune strigând mut ceva:
- Langa umbra eşti şi TU!
Mihai Corui