duminică, 20 octombrie 2013

Hancu Justiniana - Paraschieva, clasa a VIII-a A

Concursul de Poezie şi Proză pentru Elevi “Serafim Duicu”
Ediţia a XIII-a

Secţiunea Eseu
Premiul “Serafim Duicu”
Hancu Justiniana - Paraschieva, clasa a VIII-a A

Vara - locul presărat cu vise

            Era ultima zi de şcoală. În jur era o atmosferă veselă, deoarece vacanţa era doar la câteva ore depărtare.
            Fluturaşii zglobii erau în concordanţă cu râsetele cristaline ale copiilor din clasele primare. Aerul fierbea de zăpuşeală. Toată şcoala aştepta cu nerăbdare ultimul clinchet de clopoţel. Prin mulţime se zăreau nişte ochi albaştri ca cerul de vară. Erau ai unui băiat din clasa I care, văzându-mă, a fugit spre mine şi m-a îmbrăţişat, spunându-mi că o să-i fie dor de mine.
            Clopoţelul a sunat. Fluturele cu aripi multicolore, vacanţa, s-a aşternut în sufletele noastre.
            Înainte de răsăritul soarelui, pe când scânteia pe cer luceafărul dimineţii, am plecat împreună cu familia la mare. Drumul a fost lung şi obositor, dar gândindu-mă la ce mă aşteaptă totul a trecut foarte, foarte repede.
            În Constanţa, cununa armonioasă de culori, curcubeul, ne-a întâmpinat cu braţele deschise. Totul era feeric. Soarele îşi făcea loc printre norii pufoşi. Fără a mai sta pe gânduri am mers direct la malul mării. Eram atât de bucuroasă că mă aflu din nou la mare, încât aveam impresia că îmi fugea malul de sub picioare.
            Dimineaţa, împreună cu familia mea, ieşeam pe malul mării să vedem cum răsare soarele. Totul era mirific, era un lucru pe care-l aşteptam un an întreg. Aerul mării ne-a încărcat cu energia pozitivă de care aveam nevoie, deoarece anul care a trecut a fost unul foarte stresant şi greu din toate punctele de vedere.
            La mare, atracţia tuturor copiilor era parcul de distracţii. Era universul lor. Chiar şi adulţii când intrau în parc uitau de toate grijile şi problemele şi se distrau alături de copiii lor. Seara, pe faleză, era o atmosferă liniştitoare. În special adulţii aşteptau cu nerăbdare lăsarea serii, pentru  a se putea aduna şi linişti pe malul mării.
            Vacanţa la mare a trecut foarte, foarte repede. Când am ajuns acasă bunicii ne-au aşteptat şi am plecat alături de fraţii mei într-o ,,aventură la bunici.” Bunica ne-a pregătit toate bunătăţile şi ne-a împlinit toate poftele pentru a avea un ,,sejur” cât mai plăcut.
            Prima noapte nu am putut dormi deloc deoarece eram cu gândul la prietenele mele care mă aşteptau să le mai povestesc ce mi s-a mai întâmplat. Dimineaţa, cerul plângea cu lacrimi calde.
            Spre seară, vremea s-a mai îmbunat. Noaptea dansa pe clapele de stele. Luna, regina nopţii, dansa alături de nuferii galbeni, stelele, pe cerul negru cu cercei de stea.
            La bunici zilele treceau foarte repede. Împreună cu străbunica mea făceam gemuri, prăjituri, pâine în cuptor şi plăcinte. Chiar dacă munceam, mai aveam şi timp liber pe care mi-l petreceam cu prietenele mele.
            În ultima zi la bunici, bunicul ne-a dus într-un loc mirific. Lacurile de verdeaţă se auzeau murmurând, fluturii fredonau prinşi într-un vals, iarba trezea florile, soarele mângâia copacii falnici, iar păsările îşi desfăceau aipile pe care păşea lin vara. Printre cântecul păsărilor se auzea un murmur de izvoare. Bunicul mi-a readus aminte de copilărie. Dacă aş fi iar copil, Planeta mea s-ar preschimba într-un bob de lumină, iar zâmbetul lui ar îmbrăca lumea în culoare. Iar eu, m-aş îmbarca pe o corabie călătorind în lumea viselor.
            Vacanţa la bunici s-a sfârşit. M-am întors acasă şi am început pregătirea pentru şcoală. Mai erau doar câteva zile până când coridoarele şcoliii vor fi din nou pline. Ştiam ce mă aşteaptă. Un an greu la finalul căruia trebuie să dau un examen de care va depinde viitorul meu.
            În prima zi de şcoală, frunzele cădeau pieziş pe toboganul vântului ca nişte pagini desprinse dintr-o carte.

            Clopoţelul a sunat... Şcoala a reînceput...