duminică, 20 octombrie 2013

Sonea Ovidiu - Dan, clasa a VIII-a A

Concursul de Poezie şi Proză pentru Elevi “Serafim Duicu”
Ediţia a XIII-a

Secţiunea Eseu
Premiul al II-lea
Sonea Ovidiu - Dan, clasa a VIII-a A

Creaţia
Să creezi este minunat, creând ceva aparent inutil, mă simt împlinit. ”E original, e creaţia mea, nimeni nu a mai făcut aşa ceva!” îmi spun.
Pentru mine, creaţia este ca o lume nouă, la început e întuneric peste tot. Dar, cu fiecare şurubel şi piuliţă pusă, încă o luminiţă apare, iar noaptea încă o stea răsare, începând ca lumina să se zărească prin tot întunericul care acoperă o lume întreagă şi o îndepărtează de la scopul ei.
Când totul are un sens şi un loc îşi găseşte, închid ochii şi parcă văd cum oamenii apar şi se străduiesc din răsputeri să facă o casă unde să trăiască fericiţi, într-o lume nouă, care prinde formă chiar sub ochii lor.
Devin tot mai mulţi, tot mai îndrăzneţi şi chiar mai fericiţi şi hotărâţi să îşi facă un viitor într-o lume care se află într-un plin proces de extindere si formare. Noaptea, oamenii nu îşi fac griji de întuneric şi de pericolele care îi înconjoară, căci ei sunt la fel de hotărâţi şi nestăviliţi în planurile lor, dar parcă mai atraşi de misterele pe care le ascunde acestă lume abstractă.
După ce o casă este gata, nimeni nu are în gând să se oprească, aşa că se duce mai departe să ajute şi lucrează la fel de nestăvilit, fără ca să aibă sentimente de mândrie sau aroganţă, fără să îşi dorească o răsplată. Pentru oameni singurul lucru care îi poate mulţumi este fericirea şi aprecierea din ochii cuiva când se uită la un lucru finalizat, după care merg mai departe.
Când totul e gata, mai închid o dată ochi şi privesc spre inima mea plină de bucurie şi fericire. Văd peste tot un oraş mare, o metropolă şi oameni fericiţi, totul este plin de viaţă, în cele din urmă deschid ochii satisfăcut.
În final, când fericirea atinge apogeul ei, îmi vine o idee nouă, mai mare, mai îndrazneaţă şi distrug ce am creat.
Când văd o lume cum se scufundă şi intră iar în întuneric,  am un sentiment de tristeţe şi melancolie, iar în mine se dă o lupta: nu vreau sa continui să distrug o lume, pentru a crea ceva incert. Totuşi, las ataşamentele să se ducă odată cu această lume, iar în cele din urmă devin fericit, pentru că în interiorul meu ştiu sigur că va apărea o lume mai mare şi mai frumoasă, după care totul o ia de la început, fiindcă nimic, oricât de bine ar arăta, nu este perfect.

Dar cu toate acestea, nimic nu moare cu adevărat, căci fiecare lume se poate găsi în inima mea, în forma ei de apogeu!