miercuri, 15 septembrie 2010

" Interferente culturale"

      S-a terminat vacanta. A inceput scoala din nou si inca din a doua zi evenimentele incep deja sa se produca. Astfel la ora 18:00 a zilei de 14 septembrie ,,Interferente culturale’’ incepe sa prinda contur.
      Pentru inceput am fost onorati cu prezenta doamnei inspector de specialitate Aurora Stranescu si a doi mari scriitori targu-mureseni,domnii Nicolae Baciut si Valentin Marica, care ne-au insotit pe tot parcursul serii.
     La initiativa doamnei diriginta Codruta Baciut au fost invitati si parintii elevilor clasei a 7-a A (care stiau ca vin la o sedinta cu parintii) dar si mai multi profesori.
    Seara a inceput printr-o prezentare a scriitorului Fanus Neagu, urmata de un montaj cuprinzand cele mai frumoase poezii ale poetului Nicolae Baciut.
   Apoi, plini de emotie, ne-am prezentat propriile carticele care cuprind diferite teme . Acestea sunt, in ordinea
prezenterii lor: ,,Cuvinte din suflet’’ de Sonia Zahan, ,,Printre cuvinte’’ de Pop Stefania , ,, Incandescenta’’ lui Iclanzan Cosmin , ,,Constelatia Yrelna’’ de Toganel Theodor , ,,Magia adevaratei prietenii’’ a Biancai Lixandru , ,,Saracele tinere bogate’’ de Beatrice German, ,,Michael Jackson o legenda vie’’ de Moldovan Catalin, ,, Bucataria italiana’’ de Hasegan Andreea, ,, Targu Mures-orasul florilor’’ apartinand Iuliei Costache  si ,, Traditii si obiceiuri de pe cursul inferior al Vaii Muresului’’ de Andrada Codarcea.Am fost din nou incurajati cu multe aplauze.
    Apoi , pentru a ne aminti de frumoasele clipe petrecute  la Braila cu ocazia proiectului ,,Curcubeu peste Carpati’’,am prezentat ,,Sezatoarea din sat’’.  Aceasta pentru ca ,, nu-i pe lume loc mai fain ca la sazatoare’’. Am fost incurajati chiar si de televiziunea locala “Stii Tv”. Prin poezii am prezentat si obiceiurile unei sezatori traditionale din Ardeal iar apoi, pe rand ,costumul  traditional sasesc , unguresc , tiganesc si romanesc .Si cum fara cantec nu se poate, am interpretat , speram cu succes ,unele cantece populare.
    In incheierea evenimentu:lui invitatiilor de onoare li s-a acordat cate o diploma cu acest titlu , acestia fiind deja prietenii nostri.
   Si  cum doamna diriginta se gandeste la toate, a acordat cate o diploma si familiilor implicate in proiectul ,,Curcubeu peste Carpati’’.
    La sfarsit ne-am luat cu greu la revedere promitand sa ne mai revedem in aceasta formula.
    Si stiind ca nu ati putut fii cu totii prezenti am pus aici si niste poze:
Stefania Pop, cls a VII-a A