joi, 10 mai 2012

“Amorezii”, trei premii la primul lor concurs


Impresia pe care o lasă întâlnirea cu “Amorezii” este una extrem de plăcută. Un grup unit, format din nouă elevi, cu o viziune bine definită a ceea ce vor să obţină, aşteaptă doar prilejul de a o face. În plus, se vede afectivitatea pe care o au faţă de fondatoarea trupei, profesoara Mihaela Belean, dar şi faţă de actorul Rareş Budileanu, căruia îi poartă o profundă recunoştinţă.
De trei ori premianţi
Trupa de Teatru a şcolii a fost înfiinţată în septembrie 2011 şi are deja la activ un concurs. În cadrul săptămânii “Şcoala altfel”, elevii au participat la Mediaş la “Talentaţi la superlativ” o competiţie interjudeţeană, la care trupa mureşeană a luat toate cele trei premii: premiul pentru cea mai bună trupă, cel mai bun actor, prin elevul Alex Turdean şi cea mai bună actriţă, Michelle Barella. “După acest succes, am înscris trupa la un alt concurs, unul naţional, de această dată, “Alter Ego”, care se va desfăşura la Turda în perioada 26 – 27 mai. Am trecut de preselecţie; din 12 trupe, au fost alese şase, printre care ne numărăm şi noi”, a declarat Mihaela Belean, profesor fondator al trupei. Elevii vor interpreta “Mă-nsor la Padova”, un colaj din mai multe texte de Shakespeare, adaptate de actorul Rareş Budileanu, cel care îi îndrumă pe elevi.
Trupa de teatru, un vis vechi
Componenţii trupei sunt: Rareş Moldovan, Michelle Barella, Alex Turdean, Sebastian Cotfaş, Dragoş Lazăr, Andrei Lazăr, Larisa Dobrin, Cosmin Pop şi Ovidiu Sonea. Întrebaţi despre înfiinţarea trupei, copiii dar şi profesoara, râd cu subînţeles. “Este vorba, mai degrabă, de un vis pe care l-am avut de când am început să predau. Am visat întotdeuna să avem o trupă de teatru. Noi suntem o clasă care şi mergem la teatru. Din această stagiune am văzut aproape toate piesele”, a adăugat Mihaela Belean.
Totul va fi “Hollywood!”
Pregătirea elevilor nu constă doar în repetarea unei scenete, ci şi în efectuarea unor exerciţii de dicţie, de mişcare, de atenţie sau coordonare. “La început, am făcut tot felul de exerciţii care nu mi-au prea plăcut, dar după ce am repetat pentru prima scenetă, totul a început să capete un sens”, a explicat eleva Michelle Barella. Unul dintre componenţi trupei, Rareş Moldovan, este de părere că la Turda, totul va fi “Hollywood!”, adică, încrezător în forţele proprii, vede deja umbra succesului. Colegii zâmbesc şi îl susţin în totalitate.
Despre talent actoricesc…
Pe viitor, marea majoritate a componenţilor trupei doresc să îmbrăţişeze o carieră în teatru şi ridică mâinile în semn de confirmare. Un entuziasm firesc în această situaţie îi cuprinde pe toţi. “Pe mine m-a atras teatrul de când eram mică. La grădiniţă, d-na educatoare îmi spunea că am talent, la fel şi învăţătoarea”, explică Larisa Dobrin. Cu toţii par să ştie deja, sau cel puţin, să intuiască cu succes, implicaţiile muncii actoriceşti. “Îmi doresc să reuşesc cu adevărat să intru în rolul personajului. Doar atunci voi reuşi să devin un bun actor”, este de părere Ovidiu Sonea. Elevii răspund împreună, că, pentru a transmite ceva publicului este nevoie de şarm, muncă în echipă, atenţie la detalii şi multă încredere. Plină de optimism, trupa pare mai degrabă un grup de prieteni, care i-a îmbrăţişat în rândul lor şi pe profesorul fondator şi pe actorul care îi coordonează.

Articol preluat din cotidianul Zi de Zi