sâmbătă, 12 mai 2012

Prioritati referitoare la educatia de calitate*


Din discuţia cu Codruţa Băciuţ, directoare a Şcolii Generale Nr. 2 din Târgu-Mureş, reiese faptul că şcoala pune un mare accent pe educaţie. Cu toate că se are în vedere crearea condiţiilor optime pentru desfăşurarea activităţilor didactice, “educaţia de calitate” este o prioritate, după cum relatează directorul unităţii şcolare.
Reporter: Ce responsabilităţi implică conducerea unei instituţii de învăţământ?
Codruţa Băciuţ: Sunt director de peste un an şi asumându-mi această meserie, consider că trebuie să realizez lucruri foarte bune pentru şcoală şi pentru elevii ei şi aş vrea ca părinţii să fie foarte mulţumiţi de educaţia pe care o oferă această şcoală. De când am fost numită în funcţia de director, m-am gândit că ar fi bine să rezolv câteva priorităţi referitoare la educaţia de calitate. Suntem o şcoală reprezentativă cu un renume şi în fiecare an am avut copii care au ocupat primele locuri la toate liceele importante.
Rep.: Ce relaţie aveţi cu părinţii elevilor?
C.B.: În ceea ce priveşte legătura cu părinţii, aceasta s-a ţinut constant şi am simţit că părinţii sunt de partea noastră şi ne sprijină în toate demersurile noastre şi sper că vom avea în continuare o relaţie amiabilă şi cu părinţii elevilor. Cu ajutorul lor, am realizat o sală de clasă, am fost sprijiniţi şi de Inspectorat şi de Minister în asfaltarea curţii, lucru foarte important, deoarece curtea noastră era de un real pericol.
Rep.: În ce activităţi v-aţi implicat?
C.B.: M-am implicat în toate proiectele. Sunt foarte multe lucruri de realizat, printre care, pregătirea unor spaţii pentru copiii de la clasele pregătitoare. Avem nişte cadre didactice de excepţie care şi-au făcut întotdeuna datoria. Altfel, nu s-ar explica rezultatele deosebite pe care le avem la diferite materii. Elevii participă la olimpiadele judeţene şi naţionale. De asemenea, elevii noştri sunt pasionaţi de carte. Suntem într-o relaţie directă cu Biblioteca Copiilor, unde realizăm o serie de activităţi.
Rep.: Ce  planuri are Şcoala Generală nr. 2?
C.B.: În viitorul apropiat, trebuie să avem grijă de absolvenţii noştri. În acest sens, avem o activitate serioasă la clase, pentru ca ei să fie bine pregătiţi. Elevii au ore de consultaţii, de pregătire pentru Evaluarea Naţională. Mai există un proiect mare dar care ţine de o latură strict profesională, şi anume, realizarea în luna august, a celei de-a IV-a etapă a proiectului “Curcubeu peste Carpaţi”, realizat în parteneriat cu Şcoala “Ion Creangă” din Brăila.

*material preluat din cotidianul "Zi de zi"