duminică, 15 aprilie 2012

Povestea randunicii


În plină zi, când soarele era încă sus pe cer, pe pervazul casei a poposit o vietate mică, cu ochişori întunecaţi şi pene puţin zburlite.
         Am lăsat cartea uşor pe birou, ca nu cumva să o speriu. Ne despărţea doar un geam. Cu răsuflarea oprită, am privit ochişorii mici, timizi şi cuprinşi parcă de prea multe griji. M-am ridicat uşor şi cu gesturi uşoare voiam să-i spun că poate avea încredere în mine. Spre bucuria mea, părea că mă înţelege.
         Uşor am deschis fereastra să nu mai fie între noi nici un obstacol. Stătea nemişcată şi mă privea drept în ochi. Am întins mâna să-i mângâi penele iar ea şi-a lăsat uşor capul moale în palma mea tremurândă.
         _De ce se ascunde atâta tristeţe în ochişorii tăi? Pesemne ţi-o fii foame! Aşteaptă să-ţi aduc puţină mâncare!
         În câteva clipe m-am întors cu firmituri de pâine şi apă proaspătă.
         _ Nu de hrană am nevoie, ci de un suflet înţelegător!
         Ce ciudat! Îi înţelegeam graiul!
         _ Spune, mititico, ce te frământă?
         _ După cum ştii, nu de mult m-am întors din Ţările Calde. Am lucrat de zor o căsuţă mică pentru puişorii mei, dar un copilaş neastâmpărat, în lipsa mea, mi-a stricat-o. Acum unde-mi voi aştepta puişorii?
         _ Buna mea rândunică, nu fii tristă! Să mergem în curte şi să construim împreună o căsuţă trainică!
         Eu aduceam lemnuţe, pietricele, nisip, iar ea lucra cu atâta îndemânare şi pasiune cum rar am văzut. În scurt timp cuibuşorul fu gata.
         _ Nu ştiu cum să-ţi mulţumesc pentru tot ajutorul oferit?
         _ Mulţumirea mea este să văd veselie în ochişorii tăi!
         A urmat o poveste interesantă despre călătoria ei spre Ţările Calde. În timp ce-mi povestea peripeţiile prin care a trecut, de multe ori am plecat capul ruşinat. Cât de luptătoare era în comparaţie cu mine! Am învăţat multe din experienţele vieţii ei. Glasul cristalin îmi umplea sufletul de bucurie. Ştiam ce trebuie să corectez de-acum înainte: mai multă muncă şi perseverenţă. Ne-am dus fiecare la casele noastre.
         Acum, noaptea putea să vină cu lumina strălucitare a lunii şi cu licărirea transparentă a stelelor.
Serafim Hancu, cls. a V-a A