vineri, 20 noiembrie 2009

Ziua cea mare

Cand razele soarelui au intrat in pestera intunecoasa, tatal si bunicul meu erau de mult treziti.Mi-am deschis ochii si am zarit cum eram asteptat de cei din trib, afara, langa foc.Azi urma sa fie pentru mine ziua cea mare, prima zi in care voi participa la o vanatoare.
Tata imi pregatise deja toate cele necesare:arcul cu sagetile, sulita cu varf de piatra si un topor nou nout, care abia fusese gaurit. Imi doream foarte mult sa arat de ce sunt in stare.
Femeile au ramas acasa, iar atunci cand eu impreuna cu restul barbatilor am plecat, ochii mamei erau umezi.Dar eram fericit, pentru ca ma astepta o aventura grozava.
In padure, am simtit tensiunea din jur: toata lumea era atenta la ce faceam eu, la cum procedam. Am simtit ca dau un adevarat examen.La un moment dat, am zarit o caprioara. Era gingasa si copilul din mine a ezitat. Am stat doar o clipa insa, apoi am ochit...si am tras. Am nimerit-o!
Intorsi cu prada, am fost asteptati cu dansuri rituale, iar caprioara a fost pusa deasupra focului. Cand tata mi-a adus pelerina facuta din pielea caprioarei, am stiut ca ritualul prin care am devenit barbat s-a incheiat. A fost marea zi a schimbarii din viata mea!

Sebastian Corfas, cls. a V-a B