miercuri, 27 octombrie 2010

Am inteles ca...


De-o vreme ma framanta un gand…, gandul ca fiecare dintre noi poarta raspunderea pentru propria-i viata. Ca exista intotdeauna o rascruce unde ai de ales intre doua drumuri. Unul dintre ele este usor. Dar singura rasplata pe care ti-o ofera este ca-i usor. Ca, viata-i cu multe obstacole si ca a ocoli un obstacol nu-ti da nici o sansa de reusita sau bucurie, dar incercarea de-a trece, de-a invinge acel obstacol, da. Ca unele lucruri merita sa le ai, prin urmare merita si osteneala de-a le obtine. Desigur, s-ar putea sa nu fim in stare sa facem totul,dar ceva putem face.
-                            Putem sa ne acceptam infrangerile cu fruntea sus si cu ochii deschisi, cu demnitate si nu cu amaraciune, pentru ca a face ceea ce este corect, drept si cinstit este mai important decat a castiga sau a pierde.   Putem invata sa ne construim drumurile azi pentru ca terenul de maine este prea nesigur pentru planuri; sa nu mai dam vina pe imprejurari pentru ca am ajuns ceea ce am ajuns; putem spune ceea ce vrem sa fim, dar apoi sa facem ceea ce trebuie facut pentru a ajunge acolo.
Am inteles ca cele mai importante lectii pe care le invatam in scoala nu sunt acelea care ne fac sa raspundem corect la intrebarile unui test sau altul. Ci sunt acelea care ne schimba, aratandu-ne ceea ce suntem cu adevarat capabili sa infaptuim.
Am inteles ca in viata fiecaruia dintre noi exista niste teluri inalte, si cele mai multe dintre ele se implinesc prin incurajarea venita din partea altcuiva. Prin urmare, conteaza daca prin viata ta influentezi in bine viata altcuiva, asa cum n-a reusit nimeni altcineva s-o faca pe alta cale.
Si inca ceva…, am inteles ca o pasare cu aripa franta nu trebuie decat ingrijita. Pentru ca, odata vindecata, ea poate sa zboare liber si sa se inalte chiar mai sus decat celelalte. 
Filip Paul,clasa a VIII-a A