joi, 28 octombrie 2010

Vis despre Evul Mediu

Era mai acum cateva zile . Oraşul s-a ascuns în întuneric .Nici o lumină nu mai bate la geam , până şi eu încet mă  apropiu de pat. Închid ochii şi un somn linistitor ma cuprinde. … BUF..si-un sunet zgomotos m-a surprins , m-am trezit, mă ridic în picioare uitându-ma împrejur, observ pe o vale, lasata  în adâncime, o casa mica de lemn cu o încapere si fara mobilier. Am coborat acolo, mergand spre acea casa sa caut un raspuns . Dar când am ajuns am observat ceva ciudat. Omul de langa fereastra era  oarecum diferit… adica hainele sale erau dintr-un material gri si dur, pline de petice, iar pe o masa din trunchiuri de copaci se afla o farfurie in care era o fiertura de legume. Mi-am dat seama ca aici trebuie sa locuiasca un om sarac.
            Trecând  mai departe, atrasa
de un zgomot ce parea o muzica si care se auzea in departare, pe un  deal înalt împodobit cu flori am vazut un mare castel. Acest castel stralucea în noapte, luminile luceau  din piatra alba ca neaua .Tot castelul de pregatea de bal. Atunci mi-am amintit ca urma sa fie un bal mare, bal la care fusesem invitata si eu . M-am dus la conac si m-am pregatit pentru minunatul eveniment. Aveam o camera rezervata in acest conac mare, care avea multe camere tapitate cu matasuri scumpe si viu colorate. In sala mare a castelului mesele erau incarcate cu bunatati.
              Erau tot feluri de fripturi de vanat, unele de care nici nu am auzit,  care mai de care frumos impodobite si impaiate. La fel surprinsa am fost cand  in camera mea intr-o lada am gasit o gramada de rochii din care urma sa aleg, dar cel mai mult mi-a placut cea din dulapul special. O rochie lungă cu matase roz şi catifelată asa cum imi place. Urma sa ma pregatesc si sa cobor in marea sala…dar ….
             Ceasul a sunat şi m-am trezit. Calatoria s-a sfarsit.
              La scoala la ora de istorie … tocmai am trecut la .. lectia cu viata sociala in evul mediu .. era precum in visul meu.
Madalina Tarsoaga,cls. a VI-a A