sâmbătă, 24 martie 2012

Scântei de primăvară


Era prima zi de primăvară… Soarele strălucea amăgitor, iar natura se trezea încet-încet la viață. Toți cei din lumea celor care nu cuvântă erau voioși. Sus, rândunelele valsau pe cerul de azur. Jos, ghioceii răsăreau unul câte unul de sub plapuma protectoare a zăpezii, scuturându-și floarea înviorată și împrăștiind stropi de rouă. Toată natura doinea, acompaniată de susurul izvorului. Totul era în sărbătoare. Toți, cu excepția unui gândăcel…
Văzând umbra de tristețe, soarele atotputernic îl întrebă:
- De ce ești trist, gândăcelule? Nu te bucuri de venirea primăverii?
Privind în sus, spre lumina orbitoare, gândăcelul a răspuns sfios:
- Da, a venit primăvara și toate viețuitoarele se bucură, deoarece ele creează această atmosferă de basm. Pe când eu, eu nu am făcut nimic… și nu fac nimic… De când primăvara și-a făcut iar simțită prezența, toată lumea mă ocolește. Chiar și zânele, prietenele mele, muncesc de zor la plantarea florilor. M-am oferit și eu să le ajut, dar nu m-au lăsat…
- Micule prieten, eu cred că nu trebuie să fii trist. Rolul tău pe acest pământ e altul, iar dacă nu îl cunoști încă, îl vei descoperi în curând!
Cu ochii mari, gândăcelul ascultă răspunsul soarelui și, nerăbdător, întrebă:
- Spune-mi, te rog, care e talentul meu?
Dezmierdându-l cu o rază, soarele îi șopti:
- Tu, gândăcelule, ești unul dintre puținele făpturi care au darul de a face copiii fericiți. Știi bine, eu, de aici, de sus, văd totul. Eu văd scânteile din ochii copiilor atunci când ajungi în palma lor.
- Scântei? tresări gândăcelul.
- Da, scântei de bucurie! Privește în ochii unui copil și vei descoperi cel mai frumos dar al primăverii: bucuria.
Fermecat de această descoperire, gândăcelul sări în sus de fericire și apoi se așeză cuminte pe frunzulița unei flori, așteptând copiii pentru a le împărți scântei de primăvară.

Mureșan Teodora
Clasa a V-a B