vineri, 16 martie 2012

Noaptea Sfantului Bartolomeu


        Intr-o zi s-a anuntat in tot orasul marea nunta care va avea loc, intre Henric de Navarra cu frumoasa Margareta de Valois. Eu si Marie, sotia mea ne pregateam de nunta.Marie avea o rochie lunga, iar eu aveam un costum negru.
         A sosit si ziua nuntii, Marie era gata, si am plecat la nunta cu trasura tatalui meu. Au trecut cateva ore, iar invitatii soseau din ce in ce mai multi. Spre seara, ducele d’Guise impreuna cu familia lui aduna in jurul lui toti catolicii ca sa inceapa masacrul. Intr-o casa din apropiere, amiralul Coligny dormea. El urma sa fie numit de hughenoti unul din sefii partidei protestante, in consiliul regal. Familia d’Guise vroia sa il omoare pe Coligny si pe protestantii veniti la nunta.
        La un dangat de clopot a inceput masacrul. Atunci oricine avea un dusman putea sa il omoare, considerandu-l hughenot.Catolicii au navalit in casa amiralului Coligny, cu gandul de al ucide. Regele a trimis multi gentilomi  bravi, dar ei nu au opus prea multa rezistenta.Catolicii au intrat si la nunta si au omorat protestantii.
        Apoi afara au iesit multi oameni, si hughenoti si catolici, continuand sa se lupte.Dupa o zi femei, copii, adulti si batrani au fost omorati.Peste zece mii de oameni, printre care, din pacate si iubita mea sotie Marie...
Sergiu Pop, cls. a VI-a A