marți, 17 mai 2011

CONCURS JUDEŢEAN DE MATEMATICĂ „PETRU MAIOR” clasele a IV-a REGHIN, 14 mai 2011, ediţia a VII-a

Concurentii (elevi ai clasei a IV-a A, inv. Rusu Zita Kamelia) au beneficiat de un tur al localitatii si vizitarea obiectivelor:
- Expoziţia de viori „Gliga”
- Biserica de lemn „Petru Maior”
- Muzeul Etnografic
- Biserica Săsească

Festivitatea de premiere ne-a produs mare bucurie prin cele doua mentiuni obtinute.



La concursul de la Reghin

 Dupa cum stiti, sau nu, clasa noastra, a IV-a A am mers la Reghin pentru un concurs de matematica…cel putin asa credeam noi.
Totul a inceput cand vreo sapte elevi ne-am adunat sambata in fata scolii ca sa mergem la Reghin.Inca eram adormiti deoarece era dmineata. Ne-am asezat in masini si am inceput sa vorbin despre concurs (“va fii greu” sau ”Doamne ce punctaj mic o sa iau”) Emotiile erau foarte mari. Ajunsi la Rerghin, am mancat, ne-am eliminate energia negativa si am mers in clasele indicate pe tabla. Era frumos…
 Iar dupa ce am terminat concursul propriu zis…a inceput! Nici n-o sa ma credeti. Am luat un autocar si am urcat vreo 6 clase de copii acolo din orase diferite. Am mers  un minut si am ajuns intr-un loc mic. Am intrat si     am vazut vreo 100 de viori. Erau:mici,mari,medii,stil leo, pictate cu narcise si chiar cu pene de paun . Nu ma intrebati de preturiJ. Am ajuns apoi  in cinci minute la o biserica mare…credeam ca noi o sa intram in ea…dar am avut o super surpriza…am intrat intr-o bisericuta de lemn ,mica si stramtorata. Era intr-o forma de cruce daca te uitai din avionJ. Noi eram nedumeriti, cel putin eu eram. Erau icoane frumoase inauntru . Era foarte veche si am aflat ca e muzeu…dupa mine un mini-muzeu. Acolo a fost preot Petru Maior. Era superba. Apoi am plecat inspre muzeul etnografic . Am vazut case si mori de apa din vechime… Cand am intrat inauntru am savurat o frumoasa expozitie de imbracaminte si obiecte ale satului romanesc de odinioara. Sa nu credeti ca am plecat fara amintire… un fluier din lemn facut manual. Si cu o tona de poze in telefonJ.
Si rasplatiti cu doua mentiuni pentru doi colegi si diploma de participare pentru restul…
Carina Alempi, cls. a IV-a A