vineri, 27 mai 2011

Ganduri despre arta scenica la 10 ani de la infiintarea Fundatiei "Scena"


Cu ocazia implinirii a 10 ani de la infiintarea Fundatiei "Scena" elevii clasei a VII-a A(diriginta prof. Oana Bejan) au participat la un work-shop dedicat artei scenice. Impresiile lor sunt consemnate in randurile care urmeaza:

„Am învăţat că actoria nu e deloc uşoară, deşi noi o vedem aşa. Actorul Rudy Moca şi asistentul său Răzvan Chelaru ne-au povestit despre arta actorului care a fost, poate, o lecţie de viaţă pentru noi.” Alina P.

„Actorul Rudy Moca ne-a spus că profilul psihologic al unui personaj se referă la felul în care acesta merge, vorbeşte, sau se îmbracă. Apoi, mai mulţi copii au mers pe scenă şi au interpretat diferite personaje: Laurenţiu, Paul şi Bogdan au fost eroi, Paul a fost apoi un băiat hippy şi tupeist, iar eu mama prietenei sale, Bia a interpretat o lady, apoi o femeie simplă şi demnă. D-na dirigintă a interpretat o profesoară foarte părtinitoare, iar Beti şi Cătă au fost elevii examinaţi.” Anastasia O.

„Ora pe care am petrecut-o împreună la Teatrul Scena a fost una dintre cele mai deosebite.
M-a impresionat foarte mult.” Andrada C.

„Cu ajutorul d-lui Rudy Moca şi a studentului Răzvan Chelaru am învăţat unele trucuri ale artei teatrale. După părerea mea, a fi actor nu este uşor, dar dacă îţi place ce faci nimic nu este greu.” Beatrice G.

„... coboram scările aproape tremurând. Inima îmi bătea tare. Actorul m-a apreciat pentru curajul meu, apoi mi-a spus ce trebuie să fac. M-a pus să merg pe scenă imitând anumite personaje: o femeie săracă de la ţară, o cucoană bogată, un inspector şcolar. Mi-a spus că am talent şi m-a aplaudat. Când mă întorceam la loc eram mândră de această întâmplare. A fost o experienţă plăcută din care toată lumea a avut de învăţat ceva.” Bianca L.

„La intrarea în Teatrul Scena elevii Liceului de Artă pictau tablouri pe pânză. După ce
am urcat scările, am ajuns în sala teatrului unde maestrul Rudy Moca ne-a învăţat despre psihologia artei actorului, chemându-ne pe unii dintre noi să interpretăm diferite roluri. A fost o experienţă interesantă.” Bogdan P.

„M-am simţit foarte bine pe scenă împreună cu colegii mei, cu d-na dirigintă şi cu Rudy Moca şi cred că am înţeles o mare parte din ceea ce ne-a spus actorul.” Cătălin M.
                                            
„M-a impresionat foarte mult workshop-ul şi a început să mă atragă domeniul actoriei.” Krisztina B.

„Am fost la Teatrul Scena, în cetate, unde Rudy Moca împreună cu asistentul său Răzvan Chelaru ne-a învăţat ce este psihologia artei actorului. Ne-a învăţat să mergem ca Superman, să ne comportăm ca o cucoană sau să vorbim ca o femeie simplă de la ţară. Ne-au dovedit că a fi actor este dificil, dar şi plăcut.” Gina C.

„Mi-a plăcut foarte mult, m-au impresionat actorul Rudy Moca şi colegul său Răzvan Chelaru. A fost o experienţă frumoasă.” Laurenţiu D.

„Am fost impresionată de explicaţiile actorului Rudy Moca, explicaţii care mă vor ajuta în următoarele scenete în care voi juca. Până acum nu dădeam aşa multă importanţă psihologiei unui personaj, dar este foarte important felul în care aceste vorbeşte sau merge. Mă voi folosi de sfaturile primite.” Manuela C.

„M-au impresionat explicaţiile actorului Rudy Moca şi a fost interesant felul în care trebuie pregătit personajul care va fi interpretat.” Mădălina R.    
„A fost o experienţă minunată cu ajutorul căreia am descoperit lumea actoriei din spatele scenei. Ni s-au prezentat sacrificiile necesare pentru a fi un bun actor. Cu toţii le-am găsit foarte interesante, însă am realizat şi gradul acestora de dificultate.” Miruna V.

„Întâlnirea cu actorii de la Teatrul Scena mi-a lăsat o impresie foarte plăcută. Mi-a plăcut foarte mult atunci când ne-a pus pe fiecare să interpretăm un  anumit personaj.” Paul Z. 

„Mi-a plăcut foarte mult pentru că actorul Rudy Moca ne-a învăţat câteva lucruri interesante despre actorie şi despre profilul psihologic al personajelor. Mi-au plăcut şi mini-scenetele jucate de colegi. Aş vrea să mai participăm la astfel de cursuri.” Raluca R.

„Întâlnirea cu dl. Rudy Moca mi s-a părut foarte interesantă. Ni s-a prezentat pe scurt despre profilul psihologic al personajelor. Cred că acest workshop ne-a impresionat pe toţi şi ne-a stârnit curiozitatea.” Sonia Z.

„Alături de actorul Rudy Moca am învăţat puţin din ceea ce înseamnă psihologia artei actorului. Prin jocuri şi discuţii am încercat şi noi să intrăm în pielea unor personaje, lucru care s-a dovedit extrem de dificil. A fost o experienţă deosebită!” Ştefania P.

„Experienţa trăită alături de actorii Rudy Moca şi Răzvan Chelaru a fost mai mult decât spectaculoasă. Cu toţii am învăţat câte ceva despre psihologia artei actorului. Sper să mai particip la astfel de evenimente.” Vadim F.