joi, 5 mai 2011

Kitüntetett ünnepség



Április 17-én, vasárnap délután került sorra a 41. Országos Mikes Kelemen Magyar Nyelv és Irodalom Tantárgyverseny megnyitójára Marosvásárhelyen a Kultúrpalotában.
Nagy öröm és megtiszteltetés számomra, hogy ott lehettem, részt vehettem a versenyen. Ötödikes korom óta érdeklődésem középpontjában volt a magyar nyelv és irodalommal való foglalkozás. Mindig részt vettem az iskolai, megyei versenyeken. Gyakran jó helyezést értem el, de azt, hogy az országos versenyre eljussak, csak álmodni mertem. Kissé mindig irigyeltem az előttem nagyobb osztályba járó tanulókat, akiknek ez sikerült, pl. Demeter Esztert, Dóczi Orsolyát, Fodor Vanesszát. Csak elképzelni tudtam, hogy milyen érzés országos versenyeken részt venni.
Mikor megtudtam Fülöp Ilona magyartanárnőmtől, hogy harmadik lettem a megyein 9,60-as médiával, már röpködtem az örömtől, gondoltam így talán én is részt vehetek az országos versenyen.
Persze ez nekem több munkát jelentett, több feladatot, tanulást, szövegszerkesztést, de én ezt örömmel vállaltam. Örültem, hogy részt vehetek a megmérettetésen. Kissé
nyugtalankodtam is, hiszen nem szerettem volna gyengén szerepelni. Bizonyára látta a tanárnő a nyugtalanságomat, mert mindig azzal biztatott, hogy: Te már győztes vagy, te már nyertél, mert ezen a versenyen mindenki győztes, ide csak azok jönnek. De én magamban mindig arra gondoltam, hogy nem szeretnék a győztesek közt az utolsó lenni. Úgy gondolom, hogy a 8,40-es eredményemmel a helyemen vagyok. Persze szerepelhettem volna jobban is, de a következtetést levontam. Nem elég tanulni az irodalmat, illetve nem is tanulni kell, hanem olvasni. Olvasni, olvasni, olvasni! Ezt kéri a magyartanárnőm is. Az irodalmat lehet tanulni, de országos versenyen csak az lehet befutó, aki sokat olvas. Olyan volt a tételünk is, hogy ezt megkövetelte.
Aki nem olvasott regényeket, az nem tudhatta megoldani a feladatot. A nyelvtan feladatok sem bizonyultak könnyűnek. Gondolkodtató jellegűek voltak, gazdag szókincset követeltek, és találékonyságot. De mitől is gazdagodik a szókincsünk? Nem nehéz kitalálni, hogy az olvasástól. És íme, újra visszakanyarodok a magyartanárnőm intéséhez: Olvasni, olvasni, olvasni!
Ezt üzenem én is a társaimnak, ezt a tapasztalatot szűrtem le a versenyen. Jó volt ott lenni. Köszönöm, hogy ott lehettem!
Marosvásárhely, 2011. április 28.
Tór Evelyn Éva, VIII. C osztály
Tór Evelyn Éva, elevă în clasa a VIII-a C a participat în vacanţa de Paşte la Olimpiada de Limba şi literatura maghiară "Mikes Kelemen", faza naţională.