sâmbătă, 22 octombrie 2011

O nunta de neuitat


       A ieşit soarele anunţând ziua mult aşteptată.
          Eu, vitoarea Contesă Catherine  de Monte Cristo m-am trezit dis-de-dimineaţă şi am început pregătirile. Eram foarte bucuroasă, fiindcă mă căsătoream cu Contele de Monte Cristo din dragoste, fără să fiu influenţată de aspectele politice( sau cel putin asa credeam).
          Rochia a fost strâmtă peste corp. Peste rochie, deasupra şoldului, am purtat un brâu, legat în faţă. Mânecile au fost strâmte până la încheietură, iar pe deasupra a mai existat o a doua mânecă, evazată începând de la cot, cu partea cea mai lungă ajungând până la nivelul la care se termina rochia. Am ales culoarea albastră, fiind simbolul purităţii.
          După nici trei ore calul şi trăsura frumos împodobtă cu ierburi proaspete si flori de camp şi contele îmbrăcat într-o tunică cu broderie de pietre preţioase, au sosit.
          Nu a lipsit nici buchetul legat cu panglici şi multe noduri.
          Banchetul clasic s-a ţinut într-un salon mare cu şeminee deschise. Mesele lungi nu erau lipsite de lumânările mari, farfurile şi paharele din lemn, căni cu vin şi bere sau o băutură din apă şi miere. Pentru invitaţii de vază a fost folosit aurul.
          Ornarea meselor a fost făcută cu boluri, cu flori şi ierburi uscate şi fructe şi alune de pădure.
          Nu au lipsit jongleriile, cântăreţii ambulanţi şi alţi animatori.
          La momentul tortului musafirii au adus prăjituri de mici dimensiuni care au fost aranjate unele peste celelalte. Eu şi contele ne-am sărutat deasupra aranjamentului fără să îl demolăm, însemnând noroc şi prosperiate în căsătorie. Tortul a fost tăiat cu o sabie medievală.
          Eu, Contesa Catherine de Monte Cristo şi Contele de Monte Cristo am trăit fericiţi până la adânci bătrâneţi.

        HANCU JUSTINIANA,CLASA a VI-a A