vineri, 25 martie 2011

ILYENEK VAGYUNK

"Szeretném magam megmutatni, ...
Szeretném, hogyha szeretnének."
Ady Endre

Az én osztályom
Bartos Honorea, matematika szakos tanár vagyok, a VII.C osztály osztályfőnöke, s lelkes olvasója az iskolánk blogjának. Mint osztályfőnök, szeretném bemutatni az osztályomat.
Nyitógondolatként a fenti Ady Endre idézettel szeretném felhívni rájuk a figyelmet.
Milyenek is igazában a VII.C osztályos diákok? Kedvesek, nyitottak, törekvőek, szeretnivalók, szeretetre vágyók, szorgalmasak. Túl sok ez a jelző? Talán? Talán! Valóban sok köztük a jó képességű tanuló. Van olyan is, aki igényli a nagyobb ráfigyelést, esetleges figyelmeztetést, következetes ellenőrzést.
Na, de ha mindnyájan kifogástalanok lennének, akkor mi lenne az én dolgom mint osztályfőnök?
A mi kis osztályközösségünk egyet akar, s ezt a költő soraival mondom el:
"... a szépet, jót akarjuk,
s hisszük, hogy hitünknek szárnya van." (Juhász Gyula)
De sok-sok kérdés merül fel egy kamaszodó gyerek fejében. pl. Vajon, amit én jónak gondolok az jó? Mit jelent a felelős függetlenség, milyen is vagyok én, melyek a lehetőségeim és korlátaim, tudok-e felelősen dönteni. Ilyen, és ehhez hasonló kérdések foglalkoztatják őket.
Igen, ilyenek a VII.C osztályos tanulók. Gondolkodnak, töprengnek, s közben sokan közülük szorgalmasan oldják a matematikafeladatokat. Reméljük, hogy sikerrel!
Bartos Honorea osztályfőnök