luni, 28 martie 2011

Intalnire cu scriitorul Nicolae Baciut

Intalnirea elevilor claselor a VIII-a cu scriitorul Nicolae Baciut s-a transformat repede intr-o lectie de viata. Pusa sub egida "Saptamanii impotriva violentei" care s-a desfasurat in scoala noastra sub coordonarea psihologului scolar Gheorghina Stanciu, intalnirea a reusit sa devina o meditatie asupra situatiei sistemului de valori din societatea romaneasca. Domnul Baciut a intins o mana de ajutor pentru a "nu fi doar ceea ce mancam si bem", ci a fi ceea ce citim. Oricat de "nostalgic" pare demersul pentru unii, apetenta pentru lectura de buna calitate trebuie cultivata. Si poate ca astfel de intalniri pot pune o caramida in acest sens.

Ce impresie v-a lasat intalnirea cu scriitorul Nicolae Baciut?
Iata si ce au raspuns elevii clasei a VIII-a A:
             Ce as putea spune despre aceasta discutie ? Probabil ca la varsta mea nici nu as putea intelege atat de multe citate si impresii despre alti autori. Desi tema despre care  s-a vorbit era legata de faptul ca tinerii din ziua de azi nu citesc, el ne-a spus un singur lucru “ Nu am venit aici sa va oblig sa cititi, nu am veniti aici sa va stresez cu ceva anume, eu vreau doar sa va ajut sa coborati din copac, si probabil ca acum nu ma intelegeti, dar peste 50 de ani va veti aminti ce v-am spus eu azi “. Desi picasem putin pe ganduri deoarece mie nu imi parea ca as fi in copac, m-am hotarat sa incerc si … am reusit ! Cum ? Corect ! Nu am inteles aproape nimic din ce a incercat dansul sa ne explice, nu am inteles citatele si ii puteam da dreptate, prin simplul fapt ca mi-a dovedit ca sunt locuitor al unui copac. Dansul ne-a mai spus, de asemenea, ca a predat unor clase de studenti care erau pusi intr-o situatie similara cu mine insa ma bucur deoarece eu mai am timp sa recuperez pana sa intru in “ painea vietii “
                Intalnirea cu dansul nu pot sa spun decat ca m-a pus pe ganduri. Pur si simplu fara nici un fel de interes am incercat sa vad daca e adevarat ce imi spune si o prima incercare mi-a dovedit-o. Un subiect nou in viata mea de ganditor...  (Mirza Bogdan)  

                Nicolae Baciut, un om remarcabil in opinia mea, a avut un impact in viata celor ce s-au intalnit cu dansul. Impresia pe care mi-a lasat-o a fost aceea ca, Nicolae Baciut, este un om cu multa experienta, dorindu-mi chiar, ca in unele situatii sa actionez si sa gandesc asa cum o face el, si mi-as dori de asemenea sa am un vocabular atat de dezvoltat ca si al dansul. (Moldovan Denisa)





Discutia cu scriitorul Nicolae Baciut m-a impresionat. La inceput eram foarte plictisita crezand ca va sustine un monolog de o ora, din care nu voi intelege nimic, dar dupa aceea a inceput sa se joace cu cuvintele, ceea ce mi-a starnit interesul.
Combinarea versurilor poeziilor si a explicatiilor potrivite temei de discutie m-a fascinat.
Dupa discutia cu scriitorul Nicolae Baciut am ramas complet impresionata. Desi nu
am citit nicio carte scrisa de dansul, nici macar o poezie, acum imi pare tare rau, pentru ca am pierdut multe. Dar inca nu e  prea tarziu. (Naznean Roxana)

Scriitorul Nicolae Baciut este un om impresionant. Felul in care ne-a vorbit si citatele pe care acesta le-a folosit cu multa expresivitate ne-au cucerit. Sunt bucuros pentru ca am avut onoarea sa ne vorbeasca un scriitor atat de cunoscut.
(Prunean Gabriel)

Dupa discursul pe care l-a tinut, reiese ca este un om inteligent si nu este indiferent la ce se afla in jurul lui.(Nacu Andreea)

Scriitorul Nicolae Baciut este un om deosebit. M-a impresionat prin vorbele sale. Ideile lui ne-au captivat, toti eram atenti. El a recitat cateva versuri din poeziile sale incercand sa “ ne dea jos din copac “ si spunandu-ne ca doar citind ne putem cunoaste sufletul.            
Pentru noi ,elevii a fost o mare onoare sa fie in scoala noastra, povestindu-ne unele “aventuri “ de-ale sale. (Lepadatu Roxana)

Discutia cu scriitorul Nicolae Baciut m-a impresionat. Desi la inceput nu prea intelegeam ce vroia sa ne transmita, pe parcursul discutiei am inteles mesajul. Mesajul dansului a fost sustinut pe tot parcursul discursului de aceste vorbe “ Putem lupta impotriva violentei cu scrisul si cu cititul ”. Prin vorbele sale si prin modul elegant in care isi exprima ideile da dovada de prestanta, avand un ton cald si calm. Chiar daca este mai in varsta stie cum sa vorbeasca cu tinerii de varsta mea. (Frenti Maria)

Impresia pe care mi-a lasat-o discutia cu scriitorul Nicolae Baciut a fost aceea a faptului ca toti ne nastem scriitori. (Sarlea Bogdan)

Nicolae Baciut un valoros poet muresean , m-a impresionat prin faptul in care punea in lumina unele aspecte, cum recita versurile care erau in directa legatura cu cea ce incerca sa explice.(Corui Victor)

 Nicolae Baciut mi-a lasat o impresie buna. A incercat sa-si exprime propria parere despre citit astfel incat sa ne indemne si pe noi. Si sa ne dovedeasca faptul  ca prin citit nu putem deschide suflete si ca putem intalni anumite surprize . (Fagaras Donatella)

                Discutia cu scriitorul Nicolae Baciut mi-a lasat o impresie placuta deoarece el ne-a transmis ca este bine sa citim si sa scriem. Ne-a mai explicat ca prin cuvinte ne putem descurca in viata de zi cu zi.(Fagaras Mark)



                Poetul Nicolae Baciut este un scriitor realist,dar care lucreaza mult cu sufletul pentru poeziile lui. Am avut ocazia de a-i asculta vorbele si mi s-a parut acelasi om ca si in poeziile lui. Insa de multe ori, cand il aud, nu inteleg totul pentru ca mi se pare ca vorbeste pentru persoane mai mari, cu un limbaj prea complex.
                Acesta mi-a lasat o impresie foarte buna fiind si casatorit cu profesoara mea de Limba si Literatura Romana totodata si directoare, prof.Codruta Baciut care si ea este o persoana remarcabila.
(Suteu Ovidiu)

                Impresia lasata de domnul Baciut dupa discutie este aceea ca ar trebui sa citim mai mult si carti nu pe calculator deoarece pana si aceea “ te incordeaza “ si creeaza o oarecare stare de violenta.(Miclos Marius)

                Consider ca a fost o onoare pentru noi sa-l avem ca invitat, sa ne vorbeasca deschis despre viata in cel mai frumos mod, cu sufletul. Ne-a lasat impresia de om foarte exigent atat cu cei din jur cat si cu el insusi.(Muntean Teodor)

                Impresia pe care mi-a lasat-o discutia cu Nicolae Baciut a fost foarte placuta, deoarece acesta ne-a impartasit intamplari din viata sa, acestea avand fiecare cate o invatatura pentru noi. Scriitorul mi s-a adresat sufletului indemnandu-ne sa citim pentru a putea slefui diamantul din interiorul nostru, devenind mult mai frumos cu fiecare carte citita.(Sanda  Ioana)

 Discutia de ieri cu scriitorul Nicolae Baciut mi-a lasat o impresie placuta. A reusit sa-mi deschida ochii, in privinta cititului, dar si a scrisului. Mi-am dat seama cat de importanta este lectura pentru ati imbogatii vocabularul, dar si pentru a te ti descurca in viata de zi cu zi, cu ajutorul cuvintelor.(Suteu Anca)

Scriitorul Nicolae Baciut m-a impresionat dupa intalnirea de ieri deoarece este un om care stie ce sa spuna in momentul potrivit si stie sa capteze atentia tuturor prin vorbele lui. El a dorit sa ne patrunda in suflete dorinta de a citi o carte care reprezinta sufletul nostru.(Manta Bianca)

                Mi-a placut atunci cand a spus ca “ toti ne nastem scriitori “. Si eu cred ca a fost un indemn pentru toti cei care ne aflam de fata. (Paul Filip)

                Scriitorul Nicolae Baciut mi-a lasat o impresie buna in urma discutiei de ieri deoarece a incercat prin vointa sa ne patrunda in suflete si sa ne deschida pentru a-l putea intelege. Vorbele sale au ajuns in inimile fiecaruia, dansul dorind sa ne indemne la citit deoarece din aceasta nu avem decat de castigat.(Bosa Alina)