joi, 3 martie 2011

Maşina cu abur inventata de James Watt


James Watt  s-a nascut in orasul scoţian Greenock din familie de tâmplari, in 19 ianuarie 1736.

A fost un matematician care a imbunatatit masina cu abur a lui Thomas Newcomen prin inventarea camerei de condensare a aburului separată, respectiv re-proiectarea şi adaptarea regulatorului centrifugal la maşinile sale cu abur. James Watt este, de asemenea, şi inventatorul şi deţinătorul de patent al locomotivei cu abur. În 1765, James Watt în timp ce lucrează pentru Universitatea din Glasgow a fost atribuit sarcina de a repara un motor Newcomen, care a fost considerat ineficient, dar cel mai bun motor cu aburi din timpul său. Care a început să lucreze la inventatorul câteva îmbunătăţiri la design Newcomen. El a conectat un cilindru de o valva.Spre desebire de design a lui Newcomen Watt a avut un condensator care ar putea fi cool in timp ce cilindrul a fost cald.  Motorul Watt a devenit in curand dominant de proiectare pentru toate motoarele cu abur moderne şi a ajutat aduce cu privire la Revoluţia Industrială .
Watt a deschis atelierul său, prietenul său, profesorul John Robison , a atras atenţia lui la utilizarea de abur ca o sursă de putere, şi James,a inceput sa experimenteze cu ea. . El nu mai văzuse niciodată un motor cu aburi de operare, dar el a încercat construirea unui model. . Acesta nu a reuşit să lucreze în mod satisfăcător, dar el a continuat experimentele sale şi a început să citească tot ce se putea despre acest subiect.Watt  a descoperit independent importanţa de caldura latenta in intelegerea motor, care, necunoscute pentru el, a descoperit faimoasa câţiva ani înainte.El a învăţat că Universitatea deţinut un model de motor Newcomen , dar a fost la Londra pentru reparaţii. Watt a primit la universitate l-au întors, şi a făcut reparaţii în 1763.
În cele din urmă, în 1776, primele motoare au fost instalate şi care lucrează în întreprinderi comerciale. Aceste primele motoare au fost folosite pentru pompe si produse numai de mişcare cu piston pentru a muta barele de pompa la partea de jos a arborelui.Obligă a început să se reverse în şi pentru următorii cinci ani Watt a fost foarte ocupat instala motoare mai mult, mai ales în Cornwall pentru pomparea apei din mine.
Aceste motoare timpurii nu au fost de fapt fabricate de Boulton & Watt, dar au fost făcute de alţii în conformitate cu desenele făcute de Watt, care a servit în rolul de inginer de
consultanta. Montaj a motorului şi Shakedown sa a fost supravegheată de Watt, la început, apoi de către bărbaţi în lor angaja. Acestea au fost maşinile mari.Primul de exemplu, a avut un cilindru cu un diametru de circa 50 de centimetri şi o înălţime totală de aproximativ 24 de metri, şi a cerut construirea unei clădiri scop-a construit o casa pentru. De plată ca urmare a companiei a fost stabilit la o rată anuală egală cu o treime din cărbune salvate în comparaţie cu cea folosită de către un motor Newcomen faci munca comparabil.
 Domeniul de aplicare a invenţiei a fost extins foarte mult numai după ce a cerut Boulton Watt transformarea mişcării de piston piston pentru producerea de energie de rotaţie pentru slefuire, ţesut şi frezat. Deşi o manivelă şi părea evident solutia logica pentru conversie Watt şi Boulton au fost inabusita de un brevet pentru aceasta, al cărui titular, James Pickard , si asociatii a propus să traverseze-licenţă condensatorul extern. Watt s-au opus vehement acest lucru şi au eludat brevet lor de soare şi uneltele planeta în 1781.
O unitate de putere numit Watt a fost numit dupa James Watt.Watt este simbolul W, şi este egală cu 1 / 746 de cai putere, sau de un volt ori un Amp.
 
Bibliografie:
revista edu istorie

Manuela Calbaza, cls. a VII-a A