James Watt s-a nascut in orasul scoţian Greenock din familie de tâmplari, in 19 ianuarie 1736.
A fost un
matematician care a imbunatatit masina cu abur
a lui Thomas Newcomen prin inventarea camerei de condensare a aburului
separată, respectiv re-proiectarea şi adaptarea regulatorului centrifugal la maşinile sale
cu abur. James Watt este, de asemenea, şi inventatorul şi deţinătorul de patent
al locomotivei cu abur. În 1765, James Watt în timp ce
lucrează pentru Universitatea din Glasgow a fost atribuit sarcina de a repara
un motor Newcomen, care a fost considerat ineficient, dar cel mai bun motor cu
aburi din timpul său. Care a început să lucreze la inventatorul câteva
îmbunătăţiri la design Newcomen. El a conectat un cilindru de o valva.Spre
desebire de design a lui Newcomen Watt a avut un condensator care ar putea fi
cool in timp ce cilindrul a fost cald.
Motorul Watt a devenit in curand dominant de proiectare pentru toate
motoarele cu abur moderne şi a ajutat aduce cu privire la Revoluţia Industrială
.
Watt a deschis atelierul său, prietenul său, profesorul John Robison ,
a atras atenţia lui la utilizarea de abur ca o sursă de putere, şi James,a
inceput sa experimenteze cu ea. . El nu mai văzuse niciodată un motor cu aburi
de operare, dar el a încercat construirea unui model. . Acesta nu a reuşit să
lucreze în mod satisfăcător, dar el a continuat experimentele sale şi a început
să citească tot ce se putea despre acest subiect.Watt a descoperit independent importanţa de
caldura latenta in intelegerea motor, care, necunoscute pentru el, a descoperit
faimoasa câţiva ani înainte.El a învăţat că Universitatea deţinut un model de
motor Newcomen , dar a fost la Londra pentru reparaţii. Watt a primit la
universitate l-au întors, şi a făcut reparaţii în 1763.
În cele
din urmă, în 1776, primele motoare au fost instalate şi care lucrează în
întreprinderi comerciale. Aceste primele motoare au fost folosite pentru pompe
si produse numai de mişcare cu piston pentru a muta barele de pompa la partea
de jos a arborelui.Obligă a început să se reverse în şi pentru următorii cinci
ani Watt a fost foarte ocupat instala motoare mai mult, mai ales în Cornwall
pentru pomparea apei din mine.
Aceste
motoare timpurii nu au fost de fapt fabricate de Boulton & Watt, dar au
fost făcute de alţii în conformitate cu desenele făcute de Watt, care a servit
în rolul de inginer de
consultanta. Montaj a motorului şi Shakedown sa a fost
supravegheată de Watt, la început, apoi de către bărbaţi în lor angaja. Acestea
au fost maşinile mari.Primul de exemplu, a avut un cilindru cu un diametru de
circa 50 de centimetri şi o înălţime totală de aproximativ 24 de metri, şi a
cerut construirea unei clădiri scop-a construit o casa pentru. De plată ca
urmare a companiei a fost stabilit la o rată anuală egală cu o treime din
cărbune salvate în comparaţie cu cea folosită de către un motor Newcomen faci
munca comparabil.
Domeniul de aplicare a invenţiei
a fost extins foarte mult numai după ce a cerut Boulton Watt transformarea
mişcării de piston piston pentru producerea de energie de rotaţie pentru
slefuire, ţesut şi frezat. Deşi o manivelă şi părea evident solutia logica
pentru conversie Watt şi Boulton au fost inabusita de un brevet pentru aceasta,
al cărui titular, James Pickard , si asociatii a propus să traverseze-licenţă
condensatorul extern. Watt s-au opus vehement acest lucru şi au eludat brevet
lor de soare şi uneltele planeta în 1781.
O unitate
de putere numit Watt a fost numit dupa James Watt.Watt este simbolul W, şi este
egală cu 1 / 746 de cai putere, sau de un volt ori un Amp.
Bibliografie:
revista edu istorie
Manuela Calbaza, cls. a VII-a A