Activitate propusă pentru elevi de
9-12 ani
Obiective:
1. Să reflecteze asupra gândurilor pe care le au
2. Să deosebească gândurile raționale de cele
iraționale
3. Să folosească diferite tehnici de educare rațional
–emotivă:
·
Scrierea
gândurilor întunecate , iraționale pe o foaie de hârtie, mototolirea acesteia
și aruncarea la coșul de gunoi;
·
Discutarea
gândurilor iraționale cu diferite persoane: psiholog, prieten, părinți, învățătoare,
profesori...
4. Să reducă simtomele anxietății generalizate
5. Să anticipeze gânduri pozitive
Materiale: două cutii speciale pentru gândurile luminoase
și cele întunecate; instrumente de scris, bucăți de hârtie galbenă și gri
pentru fiecare elev.
Procedura:
- Cereți copiilor
să spună un gând care le trece prin minte în acel moment.
- Explicați-le
faptul că referitor la un eveniment putem să gândim rațional sau
irațional. Aici se introduc cele două noțiuni de gânduri luminoase și
gânduri întunecate.
- Elevii vor scrie
pe hârtia galbenă, gândurile luminoase, iar pe cea gri, gândurile
întunecate.
- Se aleg , în mod
democratic, prin vot, patru colegi
care vor alcătui : ”Sfatul înțelepților”
- Elevii din ”Sfatul
înțelepților” vor căuta soluții pentru modul în care colegii să fie ajutați să scape de gândurile
întunecate și să le rețină pe cele
pozitive.
- Se folosesc
diferite tehnici de educare rațional-emotivă.
- Foile cu
gândurile negative vor fi mototolite și aruncate la coșul de gunoi.
- Foile cu
gândurile pozitive vor fi păstrate în clasă.
Discuții:
- Toți avem numai gânduri luminoase?Dacă nu ,
de ce credeți că se întâmplă acest lucru?
- Credeți că există situații în care toți avem
aceleași gânduri?
- Este important să reflectăm la gândurile
noastre?
- Cum putem să scăpăm de gândurile negative?
- Ce am învățat din această acxtivitate?