vineri, 13 ianuarie 2012

Gandurile mele

          Într-o zi bătrânul Ion trecea pe lângă casa vecinului său, un adolescent drăguț care stătea în fața casei.
         Spre deosebire  de alte dăți , adolescentul era trist, obosit, palid  și nu l-a observat pe vecinul său care s-a apropiat de el.
-          Bună ziua  George, ce faci?
-          Nimic. M-au dat afară gândurile mele. Nu mai am loc în camera mea de ele.Știți eu am scris toate  gândurile mele pe foi de hârtie  și acum camera s-a umplut de ele.
-          Haide cu bătrânul Ion  să vedem ce putem să facem cu gândurile.
-          Uitați domnule Ion, eu am foarte multe gânduri:unele sunt luminoase, frumoase, altele sunt întunecate, chiar negre, urâte.Sunt atât de multe că nu mai încap în cameră . Aici poți să vezi toate fricile mele, temerile      mele: de mulțimi,           de faptul că râd de mine colegii mei,  de note, de moarte, de    multe altele de care aș putea să vă vorbesc foarte mult.Toate m-au obosit, m-au făcut să nu mai îmi placă joaca, zburdălnicia și să mă facă să stau și să nu știu ce să fac.Ce zici de asta?
-          Uite ce zic eu: hai să facem ordine.Luăm gândurile luminoase, frumoase, pozitive și le păstrăm. Celelalte întunecate,  negre, negative le vom lua și le vom arunca la gunoi. Știi, când ai să fii bătrân ca mine , ai să înțelegi că e nevoie să faci ordine  nu numai în cameră ci și în gândurile tale. Cele bune le păstrezi , cele rele le arunci.
                        Amândoi au cărat sacii cu gândurile întunecate și astfel s-a eliberat adolescentul de gândurile întunecoase, negre pe care le ducea după el și-l oboseau teribil.

Psih.scolar STANCIU GHEORGHINA