sâmbătă, 25 februarie 2012

Nunta si suferinta in Nopatea Sfantului Bartolomeu


Sunt Jeanne, o fata care in Noaptea Sfantului Bartolomeu am fost la o nunta ,care a devenit o tragedie.
 De fapt, tragedie este putin spus. Totul s-a petrecut din cauza razboaielor dintre catolici si protestanti.Am sa va povestes si voua.
Toti invitatii  stateau la mesele lor.Unii dansau, altii povesteau cu mirii ,altii cine stie ce. Eu stateam de vorba cu prietena mea, Cossete, cand, dintr-o data am vazut un soldat care pazea strazile linistite, cum l-a lovit pe Alphonse in cap. Ne-am speriat si am fugit inauntru.Pe urma ,am auzit de afara multa galagie si ne-am speriat deoarece pe strazile Parisului era,mai mereu liniste. Am iesit afara impreuna cu Cossete si Edith si  am privit  in josul strazii si  am vazut o lupta intre oamenii care nu erau la nunta. Au vrut sa vina la noi dar noi am intrat si ei au venit inauntru si au inceput sa se lupte cu invitatii. Am fugit la miri si le-am zis sa ma urmeze ca ii voi ascunde ca luptatorii sa nu ii gaseasca. I-am dus intr-o camera a palatului,undeva foarte sus,la ultimul etaj. M-am uitat putin pe fereastra si am vazut mii de tunuri  indreptate spre palat,soldati care aveau sabii,si pe strada erau balti de sange  cu oameni ucisi cu salbaticie. Atunci mi-am dat seama ca era vorba despre religie. Noi eram protestanti, iar ei catolici. Eu nu ii intelegeam pe oameni de ce erau impotriva protestantilor. Nu inteleg de ce era rau sa ne dorim alta religie,sa vrem alti sfinti la care sa ne rugam.Dar nu eu puteam schimba asa ceva.
Asa s-a terminat acea nunta:s-a termint cu un carnagiu.
Larisa Gorea, cls. a VI-a B