joi, 3 noiembrie 2011

Balul Bobocilor Al. Papiu Ilarian:"Ma cheama Gheo, am 2m dar nu am minte si sunt smecher de Papiu"

E vremea balurilor. Absolventii nostri din generatia precedenta intra in licee si se fac cunoscuti  ca boboci de frunte. Sunt 15 ani de cand ma deplasez cu placere sa le vad munca. Dar NICIODATA nu am patit ce am patit anul acesta , poate nu intamplator, la un liceu care "se vrea" de elita. Un malac de 2m, vorba aia " 'nalt ca bradul..." s-a uitat cu scarba suverana peste invitatia mea (oferita de fostii elevi angrenati in organizarea evenimentului) si...mi-a aratat usa de iesire. Dincolo de proasta crestere, aproape specifica prin anumite gradini, (pana la urma de ce sa inviti un om la o manifestare pentru a-l trimite apoi la plimbare?)  mi-am dat seama inca odata de ce nu recomand de cativa ani elevilor mei acel liceu cu firma mare, dar cu ceva lipsuri (si asta e un eufemism). Nu tin minte ca vreodata in scoala in care lucrez sa fi tratat cu lipsa de respect pe vreun invitat din gradina repectiva, ba dimpotriva. Iar de vreo 15 ani, multi dintre elevii care au devenit mandria acelui liceu au trecut si prin mana mea si, cu umila mea pricepere, mi-am lasat putin amprenta asupra lor. Pe Gheo de 2m si fara minte nu il cunosc si regret ca l-am intalnit: te oripileaza lipsa de bun simt de cum il detectezi, insa, cum nu sunt obisnuit sa fiu tinut pe la usi, am parasit locul cu pricina si, in loc sa va relatez despre munca lor, despre eveniment, cum ar fi fost normal...v-am povestit doar despre "spectacolul" la care am avut acces. RUSINE COLEGIUL NATIONAL "AL. PAPIU ILARIAN"!!! Or fi unii premianti la matematica, dar altii stau prost cu ceva mult mai important: educatia! Ce folos de munca unora, cand altii isi bat pur si simplu joc de ea! Pana la urma, la intrare nu se posteaza un derbedeu, ci un om educat, care stie sa spuna un "Bun venit!" Dar pentru unii e mai greu!
prof. Ioan Laslo