duminică, 20 noiembrie 2011

Un vis implinit


Toate acestea mi s-au intamplat cu multi,multi ani in urma, cand o zi splendida cu un soare zambitor se arata la orizont.
Ma indrept incet spre baia pregatita in cinstea mea. Imi spal trupul in apa inmiresmata cu petale de trandafir, apoi imbrac camasa incretita din cea mai fina panza de in si iau haina lunga tesuta cu fire de aur peste care cade minunat o mantie purpurie. Razele soarelui se reflecta in pantalonii din matase scumpa si in pantofii impodobiti cu figuri de lei aurii.
Sorbeam aerul curat si inmiresmat, in timp ce simteam cum cerul albastru si pur imi absoarbe privirea,incazindu-mi-o, iar splendidul cal spaniol necheza bland in asteptarea mea.
Purtam o za minunata, impletita din verigi duble, ca nicio sulita sa n-o poata strapunge. Zalele de fier curgeau de la brau in jos, iar leisorii aurii de pe scutul atarnat de gat creau o raza luminoasa pana la soare. Incoronat cu coiful stralucitor impodobit cu pietre pretioase, ma simteam in al noualea cer. Si ca visul meu sa fie complet, am primit o lance de frasin cu varful din fier si o sabie lustruita si pastrata cu grija, anume parca pentru mine.
Seniorul meu imi intinse sabia si imi lega pintenii, apoi imi dadu o palma dupa ceafa si-mi spusese: ,,Fii Viteaz!’’ Aceasta expresie mi s-a imprimat in sufletul meu atat de adanc incat, mereu, de acum inainte voi respecta codul moral cavaleresc: voi fi viteaz, curajos, loial, voi respecta intotdeauna legile onoarei, voi fi sincer si evlavios.
Aceasta ceremonie a investirii cu rangul de cavaler s-a petrecut in fata altarului, unde preotul mi-a binecuvantat armele, dar mai ales pe mine, urandu-mi sa devin cel mai bun aparator al bisericilor, vaduvelor, orfanilor…
Cand totul se termina, soarele se ascunse dupa geana unui deal ; iar eu astept cu nerabdare zilele ce vor urma.


                                                                                       Lazar Andrei Cristian
                                                                                        Clasa a VI a B