vineri, 11 noiembrie 2011

Floarea prieteniei


Mă plimbam prin parc când am văzut doi copii care vroiau să rupă un puiet. Un om bătrân îi mustra pe cei doi şi îi trimise afară din parc. Bătrânul era foarte dezamăgit.
          M-am apropiat de puiet şi, am auzit un suspin. Era al copacului. Plângea.
          - De ce plângi? l-am întrebat, curios.
          - Nu i-ai văzut pe copiii aceia răi? Erau gata, gata să-mi pună capăt zilele. Mă bucur de fiecare dată când văd un copil care plantează sau îngrijeşte floricele. Uite, de exemplu, această floare. A fost plantată de un băieţel, ieri. Ai putea să vorbeşti cu ea? E foarte supărată.
          - Bună, floricico! De ce eşti atât de tristă?
          - Cum să nu fiu, când atâtea surori şi fraţi îmi mor?!
          - Cine ar avea aşa suflet încât să omoare o asemenea plantă gingaşă?
          - Copiii precum eşti şi tu! Din fericire, tu nu ai sufletul rău cum îl au ei. Tu eşti bun şi nu ne-ai face niciodată rău!
          - Îţi mulţumesc, floricico! Vorbele tale îmi mângâie sufletul.
          Tocmai atunci, pe acolo trecu un câine. Când văzuse floarea, o rupse cu dinţii şi o aruncă, cât-colo. M-am dus la căţel şi, parcă nici lui nu-i venea să creadă ce făcuse.
          Ziua următoare, am plantat cu câinele, o floare nouă: floarea PRIETENIEI!
Serafim Hancu , cls. a V-a A