sâmbătă, 20 noiembrie 2010

Az ősz varázsa

               A hajnali rigók még mélyen aludtak, amikor megébredtem, kipattant a szemem.  Az első ébresztő gondolatom, a kirándulás kiugrasztotta az álmot a szememből. Nem volt szűkség csergőórára. Morgolódott is a családom, miért kelek ilyen korán, hisz van még bőven idő az indulásig.
               Nyugtalanított nagyon az előző napi esős idő, aggódtam, nehogy egész nap csurogjon a nyakunkba a víz, mert akkor a ködfelhők eltakarják a Békási szoros szikláit, amelyeket csak képről ismertünk. Előre készültünk az oszival a kirándulásra, megbeszéltük az útvonal nevezetességeit, képanyagot gyűjtöttünk. És mit ad Isten? Mire a Gyilkos-tóhoz  értünk, a Nap előpáváskodott a hegy mögül.
 A Kis-Cohárd és a Nagy-Cohárd fényárban úszott, a Gyilkos-tó fenyőcsonkjain botladoztak a napsugarak. A sziklák viszont égig emelték a fényt. Micsoda ragyogás volt fent a csúcson, a hegyeken! Az  Oltárko keresztje mintha nekünk jelzett volna: igen, itt fent, a magasban is járt emberi láb. Ha sokkal merészebb volnék, hegymászó lennék, hogy megmászhassam a sziklákat, de sajnos nem vagyok az.
             De az autóbuszból lemertem szállni, körbejártuk gyalogosan a szorost, fényképeztünk, hallgattuk a sziklák között gyorsan rohanó patak csobogását. Néztem, néztem a kristálytiszta vizet, még a kavicsok színe is látszott. Figyeltem a tájat: alszik a nyár a lombok alatt, de fölkelt már az ősz és belopta magát a Békási szorosba. Verőfénye, ökörnyála pókhálóként körbefonta a szívemet.
               Ez ám az ősz!
               Kívánok mindenkinek, magunknak, mindnyájatoknak még sok ilyen szép oszi élményt!
               Talán még megkérjük az oszit, hogy menjünk el jövőre is…           
                                                                                                                      Oproiu Nicolette