joi, 18 noiembrie 2010

Megmérettetés bibliaismeretből!

Miután sikeresen átjutottunk két iskolatársammal együtt (Lunka Teklával és Nagy Johannával) a Bibliaismereti Vetélkedő megyei szakaszán, izgatottan vártuk az országos versenyt, amelyet Kolozsváron szerveztek meg 2008. április 19-én. Nem akartunk szégyent hozni iskolánkra és ezért vallástanárnőnk, Demeter Imola-Zsuzsánna segítségével keményen dolgoztunk, hogy minél jobb helyezést érjünk el a versenyen. Bevallom annyira izgultam, hogy a verseny előtti éjszakán alig tudtam aludni, de úgy éreztem, hogy eléggé fel vagyunk készülve. Az is igaz viszont, hogy nem csak versenykényszerből dolgoztunk, hiszen nagyon szeretjük a vallásórákat, a tanárnő kedves, ránk figyelő magyarázatát, ötletességét, ahogy az órákat szervezi.
          Kora reggel indultunk Kolozsvárra, de, hogy őszinte legyek, az útból nem tartottam valami sokat észbe. Csak a versenyre gondoltam.
          A versenyen próbáltuk a legjobbat kihozni magunkból
és ez, tudtommal sikerült is, mert mindhárman bejutottunk az elso tíz közé a több mint ötven versenyzőből álló mezőnyből.
          Számomra a verseny a helyezésen kívül egy más hasznot is hozott: legyőztem “versenyiszonyomat” és elhatároztam, hogy ezentúl más tantárgyversenyeken is megfogom

mérettetni magam. Jó, ha az ember saját maga megismeri képességeit; hisz új helyzetekben is tudtunk bizonyítani, sikeresek voltunk, s ez növelte az önbizalmunkat.
Verseny után kellemesen telt Kolozsvári utazásunk. Meglátogattunk egy református templomot, a botanikus kertet, Mátyás király szobrát és sétálgattunk Kolozsvár utcáin.
          Számomra a verseny nagyon tanulságos volt.
Igaz, hogy az első helyezettek között nem szerepeltünk, díat nem hoztunk, de mégis úgy érezzük, hogy nyertesek vagyunk: új tapasztalatokra tettünk szert és élményekben gazdagon tértünk haza. Köszönet ezért a szerveszőknek és személyesen Demeter Imola vallástanárnőnknek.
          Jövőben újabb erővel nekilendülünk.

   Pithó Beáta