joi, 18 noiembrie 2010

Bibliaismeretből az élen

Én nagyon szeretem a vallásórákat, főleg, mert az oszival tanulhatjuk a Bibliai történeteket, énekeket, aranymondásokat.
Nemrégiben részt vettem osztálytársaimmal, Lőrincz Jonatánnal, Antal Dániellel, Henter Zoránnal és Jelip Ábellel egy Bibliaismereti vetélkedő megyei szakaszán. Az osztályból sajnos csak én jutottam tovább, de örültem, hogy én képviselhettem még néhány ötödikes tanulóval a 2-es Számú Általános Iskolát. Az oszival sokat készültünk a versenyre, aranymondásokat, történeteket tanultunk. A verseny április 19-én Kolozsváron volt megtartva. A verseny előtt egy rövid áhítatot tartottunk, imádkoztunk, énekeltünk. Különböző osztályokban mértük fel tudásunkat. A feladatok megoldása után egy rövid bemutatkozás következett, mely során más tanulókkal is megismerkedhettünk. Ezt követően egy érdekes városnézésre kalauzoltak minket. Meglátogattunk a Farkas utcai templomot, a Mátyás templomot és megtekintettük Mátyás király szülőházát is. A városnézés alatt sok új dolgot megtudtunk Kolozsvárról, ismereteink bővítettük. Ezután ebédelni igyekeztünk a közeli kollégium ebédlőjébe. A finom ebédet követte a díjátadó ünnepség. Izgatottan sétáltunk át a líceumba, ahol az értékelésre került sor. Előbb az ötödikes tanulókat díjazták, utánuk következtek a hatodik osztályosok. Sorban szólították a dicséretben részesülteket, majd a díjazottakat. Mindenki lélegzetét visszatartva figyelte, ki lesz a harmadik, a második és az első nyertes. Amikor harmadik díjazottként kiszólítottak, alig akartam elhinni. Nagy öröm töltött el, nem is gondoltam volna, hogy harmadik leszek. Jutalmul egy Heidelbergi kátét, Jókai Mór „A kőszívű ember fiai” című könyvet és egy kis füzetet kaptam Kolozsvár református templomairól.
Útban hazafelé visszajátszottam magamban az egész napot és nagy boldogsággal töltött el, hogy részt vehettem a kolozsvári országos Bibliaismereti vetélkedőn. Köszönöm a szervezőknek, köszönöm az oszinak, hogy ott lehettem
Demeter Eszter