joi, 18 noiembrie 2010

Török Mária (Emő)

     -Szia! Ugye kérdezősködhetek egy kicsit az iskolaújság számára?
     -Szia! Persze, jöhet.
     -Hova jársz most suliba?
     -A Református Kollégiumba járok, a XI.B osztályba.
     -Ugye a mi sulinkba jártál. Milyen emlékek fűznek ehhez az iskolához?
     -Igen, ahogy mondod, a 2.-es Általános suliba jártam. Részben jó, és hátrészben nem annyira jó emlékek fűznek az iskolához. I.-XIII. osztályt ott jártam ki, és teljesen más volt a tanitás meg minden, mint a jelenlegi iskolámban, a Refiben.
     -Miben különbözik a két iskola?
     -Abban különbözik leginkább, hogy itt minden napot áhítatokkal kezdünk, és imával fejezünk be, beszélgetünk Istenről, ünnepekkor együtt megyünk templomba, órákon együtt  szoktunk gitárral énekelni. Van egy kórusa az iskolának, ahol zsoltárokat és keresztény számokat énekelünk.
     -Milyen az osztályfőnököd?
     -Nagyon jó oszink van, aki lelkész is. Rendesen viselkedik velünk és látszik rajta, hogy szeret minket.
        -És a 2.-es suli tanárai?
     -Úgy hallottam, sok tanár, aki engem is tanított, még ott van a 2.-es iskolában. Legszívesebben a vallásórákra, az osziórákra, a nyelvórákra és a románórákra gondolok vissza. Nagyon rendes tanáraim voltak, akik igyekeztek érdekessé tenni az iskolanapokat, általában megértőek, és ha kell szigorúak is voltak.
     -És befejezésül...
     -Üdvözlök mindenkit a volt sulimból. Aki esetleg szeretne a Refibe jönni, az bátran megteheti, szerintem érdemes ;-). Sok puszi mindenkinek

Az interjút készítette J
                                                                                       Éltető Noémi