miercuri, 1 decembrie 2010

Patria

          Patria este locul, căminul în care ne-am născut şi care ne hrăneşte, locul de care sunt legate jocurile copilăriei noastre. Această simpatie ce avem către patrie se numeşte patriotism, care se naşte odată cu inima omului.
          Patria nu este numai locul în care ne-am născut şi în care familia noastră locuieşte, patria este ţara întreagă, cu toţi locuitorii, adică oameni ce trăiesc sub aceleaşi legi, vorbesc aceeasi limbă, se închină în aceeaşi religie, îşi împărtăşesc aceleaşi sentimente şi aceleaşi idei. Patria, această fiinţă ideală, pe care locuitorii ei sunt gata de a o apăra cu viaţa, este soarele care străluceşte frumos în fiecare dimineaţă, câmpiile strălucitoare, pâraiele şi râurile răcoroase, pământul roditor, dealurile verzi, pădurile frumoase, munţii trufaşi care se înaltă în văzduh, cerul limpede şi senin.
          Patria este pământul strămoşilor noştri care au luptat vitejeşte, apărând aceste meleaguri şi alungând pe cotropitori. Multe războaie am avut şi multe nenorociri ne-au călacat, vijelii cumplite au trecut peste noi, darla toate am ţinut piept şi nu ne-am dat şi aici am stat. Ca trestia ne-am îndoit sub vânt, dar nu ne-am rupt, şi-am rămas stăpâni pe moşia noastră. Numai bunul Dumnezeu ştie cu cât sânge ne-am plătit noi pământul acesta, scump tuturor românilor, scump pentru frumuseţea şi bogătiile lui, scump pentru faptele măreţe şi înălţătoare care s-au petrecut pe el.
          Sunt mândru că m-am născut şi trăiesc în această ţară, numită România, o ţara aşa de frumoasă, cu un trecut aşa de glorios, în mijlocul unui popor atât de deştept, o iubesc şi îmi ridic fruntea, ca falnicii strămoşi de odinioară, mândru că pot spune “Sunt român!”.

          Patria este casa mea, casa tuturor românilor!
Catalin Moldovan, cls. a VII-a A