luni, 1 noiembrie 2010

E bine sa avem modele in viata?

            La varstele fragede, copiii tind sa fie precum o persoana anume .  De cele mai mule ori vor sa fie exact ca super eroii din desenele animate .Asta nu e nimic rau … la inceput ,insa pe parcurs acest lucru s-ar putea transforma intr-un haos pentru parinti dar si pentru copil . Daca personajele care  sunt precum un model pentruei au defecte care ies in evident mai mult decat calitati , micutii vor pune in aplicare tot ceea ce le spune sau le arata respectivul personaj care il prefer doar pentru simplul aspect exterior . 
            La  adolescenta, ajungem( pentru ca aici ma includ si eu) sa fim captivati de diferite staruri ale show-bizului , scriitori , personaje istorice . Oare suntem atrasi de cutia lor exterioara sau de ceea ce contine cutia?Raspunsul e usor : de cele maimulte oria spectul exterior biruie detasat in fata sentimentelor , trairilor , emotiilor . Traim intr-o lume foarte materialista , care gandeste doar in present. Ne place mai mult sa caracterizam oamenii dupa trasaturile lor fizice ,decat sa incercam sa descoperim sau sa ne informam despre viata , interesele
persoanei respective . Asta nu trebuiesa fie facuta pentru a duce la ceva rau , ba din contra ar trebuisa trezeasca lumea din transa si sa constientizeze ca frumusetea peste ani poatedisparea , dar sufletul , fiind cladit inca de mic copil , va ramane acela pentru totdeauna .
            Eu una nu am un model sau un ,, idol “ demn de urmat . La diferite persone imi plac diferite trasaturi ,exterioare sau interioare . Nu ma caracterizeaza prea tare acest lucru . De exemplu la interpreta de muzica country , Taylor Swift , imi place frumusetea ei simpla , sufletul curat pe care il are , acest lucru fiind regasit printer randurile versurilor cantecelor compuse de ea si talentul impreuna cu daruirea pe care o depune in toata munca sa . Este o adolescent careia ii place distractia ,dragostea , muzica . Ma inspira si imi da tarie .Prin ea am aflat ca e bine sa areti lumii talentele pe care le ascunzi .Actrita Tamara Buciuceanu are un spirit jucaus ,sprinten de cele mai multe ori , dar si unul conservat , sec, in unele filme . Este una din cele mai mari actrite avute de noi,romanii , si ar trebui sa ne mandrim , pentru ca avem cu ce . Caracterul dumneaei ma impresioneaza . Ma regasesc uneori in ea si asta imi da sperantaca intr-o buna zi i-as putea calca pe urme ,iar atunci romanii s-ar putea mandri si cu talentul meu .
            La maturitate si batranete nu prea mai avem modele care le-am putea urma .Sunt ,dar nu atat de numeroase .Devenim propriul nostrum model atunci. De aceea acum toti asculta de persoanele mai in varsta decat ei si incearca sa-si faca singuri rostul in viata cu ajutorul lucrurilor invatate de la ,, idolii “ avuti in copilarie .
            Pana la urma poate ca e bine sa ai macar un model in viata . Ti-ar putea da curajul ,crezul , stradania , lucruri care alte personae nu au reusit sa le puna in evidenta , in ciuda incercarilor repetate .  
Roxana Naznean,cls. a VIII-a A